Президент:

Адміністрація:

Президент:

Адміністрація:

Президент України

ІНФОРМАЦІЙНА ДОВІДКА щодо стану опрацювання звернень громадян, які надійшли до Адміністрації Президента України протягом трьох кварталів 2014 року

1. Протягом січня - вересня 2014 року до Адміністрації Президента України надійшло близько 36,9 тис. звернень громадян, при цьому (з урахуванням колективних звернень) звернулося понад 172,1 тис. громадян.

Із загальної кількості звернень 33,0 тис. (89,4 відсотка) надійшло поштою та 3,9 тис. (10,6 відсотка) отримано на особистому прийомі в приймальні громадян Адміністрації Президента України.

При цьому кількість громадян, які звернулися до Президента України протягом вересня поточного року, порівняно з травнем зросла у два з половиною рази.

2. Як свідчить аналіз надходження звернень громадян за територіальною ознакою, протягом звітного періоду найбільше звернень до Адміністрації Президента України надійшло від жителів таких регіонів:

м. Києва (5,45 тис, або 14,8 відсотка від загальної кількості звернень);

Дніпропетровської області (2,45 тис, або 6,7 відсотка);

Харківської області (2,36 тис, або 6,4 відсотка);

Донецької області (2,22 тис, або 6,0 відсотків);

Київської області (2,19 тис, або 5,9 відсотка).

Найменша кількість звернень громадян надійшла з таких регіонів:

Тернопільської області (0,51 тис, або 1,4 відсотка);

Рівненської області (0,5 тис, або 1,4 відсотка);

м. Севастополя (0,13 тис, або 0,4 відсотка).

Проте більш наочним є показник зведеної кількості звернень громадян в розрахунку на 100 тис. населення відповідного регіону. У середньому по Україні на 100 тис. населення у січні - вересні 2014 року припадало 81 звернення громадян до Адміністрації Президента України.

Найбільше звернень громадян у розрахунку на 100 тис населення протягом січня - вересня 2014 року надійшло до Адміністрації Президента України з таких регіонів: м. Києва (193 звернення), Київської (127), Миколаївської (101), Чернігівської (94), Харківської і Кіровоградської (по 86) областей.

Найменше звернень у розрахунку на 100 тис. населення надійшло з Тернопільської області (47 звернень), Рівненської області (43) та міста Севастополя (34).

3. Протягом січня - вересня 2014 року до Адміністрації Президента

України надійшло близько 5,19 тис. повторних звернень громадян, що складає 14,16 відсотка від загальної кількості звернень за цей період. При цьому слід зазначити, що наявність повторного звернення не завжди свідчить про невирішеність питання. Іноді заявники надсилають звернення поштою, а потім дублюють його на особистому прийомі, або включають у своє наступне звернення нові питання на додаток до тих, на які одержали відповідь.

Найбільше повторних звернень надійшло від жителів міста Києва (1115 звернень, або 20,4 відсотка від їх загальної кількості з даного регіону). Харківської (387, або 16,4 відсотка). Дніпропетровської (293, або 11,9 відсотка). Донецької (285, або 12,8 відсотка) та Одеської (282, або 15,2 відсотка) областей. Найменше - від жителів Автономної Республіки Крим (74, або 9,2 відсотка), Тернопільської області (67, або 13,1 відсотка) та міста Севастополя (20, або 15,5 відсотка).

4. Протягом січня - вересня 2014 року до Адміністрації Президента України надійшло 1828 колективних звернень громадян, що складає 5,0 відсотків від загальної кількості звернень за цей період. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість таких звернень зменшилася більш ніж у два рази, а їх питома вага - на 1,0 відсоток.

Найбільше колективних звернень надійшло з м. Києва (262, або 4,8 відсотка від загальної кількості з даного регіону) - 14,3 відсотка від усіх колективних звернень до Адміністрації Президента України протягом січня-вересня 2014 року. До першої п'ятірки за цим показником увійшли також Автономна Республіка Крим (120, або 14,9 відсотка). Харківська (101, або 4,3 відсотка). Одеська (99, або 5,3 відсотка) і Київська (97, або 4,4 відсотка) області. Найменше колективних звернень надійшло з Рівненської (22 звернення, або 4,4 відсотка) і Тернопільської (17, або 3,3 відсотка) областей, та м. Севастополя (4, або 3,1 відсотка).

Слід відзначити зменшення у січні - вересні 2014 року порівняно з попереднім роком більш ніж у чотири з половиною рази кількості масових (акційних) звернень, які складають 5,6 відсотка від загальної кількості звернень до Адміністрації Президента України - їх питома вага у порівнянні з 2013 роком зменшилася у два з половиною рази.

5. Значна частина звернень громадян у звітному періоді надійшла до Адміністрації Президента України від громадян, що потребують соціального захисту та підтримки, зокрема:

за соціальним станом: від пенсіонерів - 9555 звернень, або 25,9 відсотка від загальної кількості за цей період;

за категоріями авторів - 7489 звернень, зокрема:

від інвалідів І, II і III груп - 3068 звернень, або 8,3 відсотка;

від дітей війни - 752 звернення, або 2,0 відсотка;

від інвалідів, учасників війни та бойових дій - 1274 звернення, або 3,5 відсотка;

від ветеранів праці - 635 звернень, або 1,7 відсотка;

від членів багатодітних сімей, одиноких матерів, жінок, що мають звання «Мати-героїня» - 952 звернення, або 2,6 відсотка;

від учасників ліквідації аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи - 771 звернення, або 2,1 відсотка.

Питома вага звернень від цих категорій громадян за січень - вересень 2014 року склала 20,3 відсотка від їх загальної кількості за цей період.

6. у зверненнях до Адміністрації Президента України громадяни протягом січня - вересня 2014 року порушили близько 48,5 тис. різноманітних питань.

Найчастіше у звітному періоді громадяни порушували у своїх зверненнях питання забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку - 14,6 тис. питань означеної тематики (30,1 відсотка від загальної кількості).

Проблеми, які найчастіше порушуються у зверненнях громадян з правоохоронної тематики:

неправомірні дії працівників міліції (1239 питань, що складає 8,6 відсотка від загальної кількості питань цієї тематики);

неправомірні дії працівників прокуратури (1172 питання, або 8,1 відсотка);

невиконання судових рішень (1144 питання, або 7,9 відсотка);

• оскарження судових рішень (947 питань, або 6,5 відсотка).

Найбільше таких питань у розрахунку на 100 тис. населення

порушувалося жителями м. Києва - 71 звернення, при середньому показнику по країні - 32 звернення. До першої п'ятірки за цим показником увійшли також Миколаївська (65), Київська (64), Харківська (41) і Одеська (37) області. Найменше звернень цієї тематики у розрахунку на 100 тис. населення надійшло з Автономної Республіки Крим (16), Рівненської області (15) та міста Севастополя (9).

На другому місці за актуальністю - питання соціального захисту - близько 4,3 тис. питань, що складає 8,8 відсотка від загальної кількості порушених питань.

У розрахунку на 100 тисяч населення найбільше звернень з питань соціального захисту надійшло до Адміністрації Президента України від жителів Київської області (25 звернень), м. Києва (16), Житомирської (12), Запорізької, Кіровоградської і Харківської областей (по 11 звернень), при середньому показнику по Україні - 9 звернень. Найменше - від жителів Тернопільської області (5), Автономної Республіки Крим (3) та міста Севастополя (2).

Найчастіше у цій тематичній групі порушувалися питання:

призначення та перегляду розміру пенсій (1252 питання, що складає 29,3 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);

надання матеріальної допомоги (698, або 16,4 відсотка);

одержання пільг особами, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС (264, або 6,2 відсотка);

• призначення і виплати соціальної допомоги (252, або 5,9 відсотка).

Третє місце за актуальністю посіли питання комунального господарства - 2,11 тис. питань, або 4,4 відсотка від загальної кількості порушених питань.

У розрахунку на 100 тис. населення найбільше звернень з питань комунального господарства надійшло до Адміністрації Президента України з м. Києва (12 звернень), Дніпропетровської (8), Запорізької (7), Кіровоградської, Одеської і Харківської областей (по 6 звернень), при середньому показнику по Україні ~ 5 звернень.

Найчастіше у цій тематичній групі порушувалися питання:

плати за житло та комунальні послуги, у тому числі підвищення тарифів (339 питань, що складає 16,1 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);

санітарного стану, благоустрою населених пунктів, прибудинкових територій (276, або 13,1 відсотка);

експлуатації та ремонту житла (261, або 12,4 відсотка);

опалення, забезпечення паливом, скрапленим газом (191, або 9,1 відсотка);

незадовільної роботи комунальних служб (140, або 6,6 відсотка).

На четвертому місці - питання обороноздатності, суверенітету, міждержавних відносин - понад 2,0 тис. питань, що складає 4,1 відсотка від загальної кількості порушених питань. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість цих питань зросла на 3,7 відсотка (у 2013 році - понад 1,9 тис. питань), а їх питома вага - на 2,9 відсотка.

У цій тематичній групі громадяни найчастіше порушували питання:

обороноздатності та суверенітету країни (1489 питань, або 74,1 відсотка);

міждержавних відносин (205 питань, що складає 10,3 відсотка від загальної кількості питань даної тематики).

Питання житлової політики посіли п'яте місце за актуальністю — близько 1,99 тис. питань, що складає 4,1 відсотка від загальної кількості порушених питань.

У цій тематичній групі громадяни найчастіше порушували питання:

забезпечення житлом (570 питань, що складає 28,7 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);

порушення житлового законодавства (452, або 22,8 відсотка);

поліпшення житлових умов (347, або 17,4 відсотка);

оформлення правовстановлюючих документів на житло (95, або 4,8 відсотка);

індивідуального житлового будівництва (73, або 3,7 відсотка).

Серед актуальних у зверненнях громадян до Адміністрації Президента України можна відзначити питання фінансової, податкової, митної політики - 1968 питань (шосте місце за актуальністю). Найчастіше громадяни зверталися з питань кредитування (803 питання, або 40,8 відсотка від загальної кількості питань цієї тематики), а також повернення вкладів, цінних паперів з банків, довірчих товариств (634, або 32,3 відсотка).

Питання охорони здоров'я посіли дев'яте місце за актуальністю. Усього порушено 1423 питання означеної тематики. Найчастіше громадяни зверталися з питань надання безоплатної медичної допомоги (417 питань, або 29,3 відсотка від загальної кількості питань цієї тематики), а також роботи МСЕК і встановлення групи інвалідності (209, або 14,7 відсотка), неправомірних дій працівників закладів охорони здоров'я (190, або 13,4 відсотка), забезпечення ліками (123, або 8,6 відсотка), реорганізації закладів охорони здоров'я (40, або 2,8 відсотка).

7. Після анексії Російською Федерацією у березні 2014 року Автономної Республіки Крим суттєво зменшилася кількість звернень до Президента України від жителів цього регіону. Так, протягом квітня - вересня 2014 року до Адміністрації Президента України надійшло: з Автономної Республіки Крим - 120 звернень (у квітні - вересні 2013 - 1735), з м. Севастополь - 36 звернень (у квітні - вересні 2013 - 389).

Зменшення кількісних показників звернень громадян до Глави держави протягом трьох кварталів 2014 року певною мірою обумовлено й суспільно-політичною кризою в країні у ці часи, перш за все протягом січня - березня поточного року, а також зменшенням кількості звернень від жителів Донецької і Луганської областей (за час проведення АТО).

8. У липні - вересні поточного року 198 громадян звернулося до Президента України з проханням сприяти прийняттю такого закону, який би дозволив знизити тиск на позичальників під час розрахунку за валютними кредитами. Зокрема, пропонувалося доопрацювати законопроект про реструктуризацію кредитних зобов'язань з іноземної валюти в гривню (реєстр. № 4185а-2 від 01.07.2014). Па підставі частини третьої статті 7 Закону України «Про звернення громадян» зазначені звернення Управлінням надіслані за належністю для розгляду до Апарату Верховної Ради України та Національного банку України.

Довідково: Проект Закону України № 1545-УІІ від 01.07.2014 «Про реструктуризацію кредитних зобов'язань з іноземної валюти в національну валюту України - гривню» прийнято в першому читанні 03.07.2014.

9. За підсумками трьох кварталів 2014 року вирішено позитивно 16,0 відсотків питань, порушених у зверненнях громадян, розгляд яких органами державної влади перебував на контролі в Адміністрації Президента України, по решті звернень - надано роз'яснення. У розрізі органів влади, на рівні облдержадміністрацій вирішено 20,7 відсотка питань у зверненнях громадян, які надсилались на розгляд до місцевих органів виконавчої влади, на рівні центральних органів виконавчої влади - 17,9 відсотка, на рівні органів прокуратури - 6,6 відсотків питань.

10. За підсумками січня - вересня 2014 року до Адміністрації Президента України надійшло 1516 листів з пропозиціями громадян (із них 265-у вересні) з різних сфер суспільно-політичного життя та соціально-економічних питань країни.

Протягом січня - вересня поточного року до Адміністрації Президента України надійшло 14 листів з подяками, зокрема, за допомогу в отриманні безоплатної медичної допомоги та путівок для лікування у санаторії (7 листів).