Президент:

Адміністрація:

Президент:

Адміністрація:

Президент України

Інформаційно-аналітичні матеріали за підсумками роботи Приймальні Президента України протягом трьох кварталів 2015 року

1. Протягом трьох кварталів 2015 року до Президента України надійшло понад 37,8 тис. звернень громадян, при цьому (з урахуванням колективних звернень) звернулося понад 154,6 тис. громадян, якими порушено близько 42,5 тис. різноманітних питань.

Із загальної кількості звернень близько 35,7 тис. (94,3 відсотка) надійшло поштою та близько 2,15 тис. (5,7 відсотка) отримано на особистому прийомі в приймальні громадян Адміністрації Президента України.

2. Як свідчить аналіз надходження звернень громадян за територіальною ознакою, протягом звітного періоду найбільше звернень до Адміністрації Президента України надійшло від жителів таких регіонів:

  • м. Києва (5,66 тис., або 15,0 відсотків від загальної кількості звернень);
  • Харківської області (2,62 тис., або 6,9 відсотка);
  • Київської області (2,5 тис., або 6,6 відсотка);
  • Одеської області (2,48 тис., або 6,6 відсотка);
  • Донецької області (2,41 тис., або 6,4 відсотка).

Найменша кількість звернень громадян надійшла з таких регіонів:

  • Луганської області (0,44 тис., або 1,2 відсотка);
  • Автономної Республіки Крим (0,09 тис., або 0,2 відсотка);
  • м. Севастополя (7 звернень).

Проте більш наочним є показник зведеної кількості звернень громадян у розрахунку на 100 тис. населення відповідного регіону. У середньому по Україні на 100 тис. населення у січні – вересні 2015 року припадало 80 звернень громадян до Президента України, проти 81 звернення в аналогічному періоді минулого року.

Найбільше звернень громадян у розрахунку на 100 тис. населення  протягом трьох кварталів 2015 року надійшло до Адміністрації Президента України з таких регіонів: м. Києва (196 звернень), Київської (144), Миколаївської (129), Волинської (115), Одеської (104) та Полтавської (104) областей. Найменше звернень у розрахунку на 100 тис. населення надійшло з Луганської (20) та Дніпропетровської (15) областей.

3. Протягом трьох кварталів 2015 року до Адміністрації Президента України надійшло 1093 повторних звернення громадян, що складає 2,9 відсотка від загальної кількості звернень за цей період та у чотири з половиною рази менше аналогічного показника минулого року (протягом січня – вересня  2014 року надійшло 5,19 тис. повторних звернень, а їх питома вага складала 14,2 відсотка). При цьому слід зазначити, що наявність повторного звернення не завжди свідчить про невирішеність питання. Іноді заявники надсилають звернення поштою, а потім дублюють його на особистому прийомі, або включають у своє наступне звернення нові питання на додаток до тих, на які одержали відповідь.

Найбільше повторних звернень надійшло від жителів міста Києва (335 звернень, або 5,9 відсотка від їх загальної кількості з даного регіону), Київської (162, або 6,5 відсотка), Харківської (73, або 2,8 відсотка), Одеської (53, або 2,1 відсотка) та Волинської (39, або 3,2 відсотка) областей. Найменше – від жителів Дніпропетровської (8, або 1,6 відсотка), Сумської (8, або 1,2 відсотка), Чернівецької (8, або 1,6  відсотка) і Тернопільської (6, або 1,0 відсоток) областей.

4. Протягом трьох кварталів 2015 року до Адміністрації Президента України надійшло 2556 колективних звернень громадян, що складає 6,8 відсотка від загальної кількості звернень за цей період. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість таких звернень зросла на 39,4 відсотка, а їх питома вага – на 1,8 відсотка.

Найбільше колективних звернень надійшло з м. Києва (384, або 6,8 відсотка від загальної кількості з даного регіону) – 15,0 відсотків від усіх колективних звернень до Президента України протягом січня – вересня 2015 року. До першої п’ятірки за цим показником увійшли також Одеська (209, або 8,4 відсотка), Хмельницька (206, або 15,4 відсотка), Київська (175, або 7,0 відсотків) і Харківська (165, або 6,3 відсотка) області. Найменше колективних звернень надійшло із Закарпатської (35, або 4,8 відсотка) Тернопільської (34, або 5,8 відсотка) і Дніпропетровської (28, або 5,6 відсотка) областей.

За підсумками січня – вересня 2015 року порівняно з  аналогічними минулорічними показниками перша п’ятірка регіонів за кількістю колективних звернень до Президента України практично не змінилася, за винятком Хмельницької області, яка зайняла місце Автономної Республіки Крим (з об’єктивних причин).

Слід відзначити, що завдяки зростанню кількості масових (акційних) звернень протягом серпня – вересня поточного року, їх кількість та питома вага за підсумками трьох кварталів 2015 року (2051 звернення, або 5,4 відсотка від загальної кількості звернень до Президента України) практично дорівнює аналогічним показникам попереднього року (у 2014 році – 2057 звернень, або 5,6 відсотка).

5. Значна частина звернень громадян у звітному періоді надійшла до Адміністрації Президента України від громадян, що потребують соціального захисту та підтримки, зокрема:

за соціальним станом: від пенсіонерів – 9810 звернень, або 25,9 відсотка від загальної кількості за цей період;

за категоріями авторів – 6300 звернень, зокрема:

  • від інвалідів І, ІІ і ІІІ груп – 2907 звернень, або 7,7 відсотка;
  • від дітей війни – 567 звернень, або 1,5 відсотка;
  • від інвалідів, учасників війни та бойових дій – 992 звернень, або 2,6 відсотка;
  • від ветеранів праці – 588 звернень, або 1,6 відсотка;
  • від членів багатодітних сімей, одиноких матерів, жінок, що мають звання «Мати-героїня» – 761 звернення, або 2,0 відсотка;
  • від учасників ліквідації аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи – 428 звернень, або 1,1 відсотка.

Питома вага звернень від цих категорій громадян за три квартали 2015 року склала 16,6 відсотка від їх загальної кількості за цей період.

6. У зверненнях до Президента України громадяни протягом трьох кварталів  2015 року порушили близько 42,5 тис. різноманітних питань, що на 12,5 відсотка менше аналогічного показника попереднього року (у січні – вересні 2014 року – близько 48,5 тис. питань). Насамперед, за актуальністю, це питання щодо забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, соціального захисту, фінансової політики, комунального господарства.

Найчастіше у звітному періоді громадяни порушували у своїх зверненнях питання забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку − 13456 питань означеної тематики (31,7 відсотка від загальної кількості). У порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість цих питань зменшилась на 7,7 відсотка (у 2014 році − 14,6 тис. питань), а їх питома вага зросла на 1,6 відсотка.

Проблеми, які найчастіше порушуються у зверненнях громадян з правоохоронної тематики:

  • неправомірні дії працівників міліції (1200 питань, що складає 8,9 відсотка від загальної кількості питань цієї тематики);
  • неправомірні дії працівників прокуратури (1014, або 7,5 відсотка);
  • невиконання судових рішень (794, або 5,9 відсотка).
  • скарги на дії суддів (787, або 5,8 відсотка).

Найбільше таких питань у розрахунку на 100 тис. населення порушувалося жителями м. Києва (59 звернень), Миколаївської (47), Волинської (47), Київської (46), Одеської (45) областей, при середньому показнику по країні – 31 звернення. Найменше – з Рівненської, Сумської і Тернопільської (по 19), Луганської (8) і Дніпропетровської (4) областей.

На другому місці за актуальністю питання соціального захисту –  3916 питань, що складає 9,2 відсотка від загальної кількості порушених питань. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість цих питань зменшилась на 8,3 відсотка, а питома вага практично дорівнює показнику попереднього року (у 2014 році – близько 4,3 тис. питань).

У розрахунку на 100 тисяч населення найбільше звернень з питань соціального захисту надійшло до Адміністрації Президента України від жителів Полтавської (17 звернень) і Київської (15) областей, м. Києва (15), Волинської (14) і Вінницької (13) областей, при середньому показнику по Україні – 9 звернень. Найменше – від жителів Тернопільської (5), Луганської (4) і Дніпропетровської (3) областей.

Найчастіше у цій тематичній групі порушувалися питання:

  • призначення та перегляду розміру пенсій (952 питання, що складає 24,3 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);
  • надання матеріальної допомоги (782, або 20,0 відсотків);
  • призначення і виплати соціальної допомоги (254, або 6,5 відсотка);
  • виплата пенсії (141, або 3,6 відсотка).

На третьому місці за актуальністю перебувають питання фінансової, податкової, митної політики – 2491 питання, що складає 5,9 відсотка від загальної кількості порушених питань. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість таких питань зросла на 26,6 відсотка, а питома вага –на 1,8 відсотка (у 2014 році – 1,97 тис. питань, або 4,1 відсотка).

Найчастіше громадяни зверталися з питань повернення вкладів, цінних паперів з банків, довірчих товариств (1378 питань, або 55,3 відсотка від загальної кількості питань цієї тематики), а також кредитування (606 питань, або 24,3 відсотка).

При цьому протягом січня – вересня 2015 року кількість звернень з питань повернення вкладів порівняно з аналогічним періодом минулого року зросла у два рази.

У розрахунку на 100 тисяч населення найбільше звернень з питань фінансової політики надійшло до Адміністрації Президента України від жителів Кіровоградської області (16 звернень), м. Києва (15), Київської (9), Житомирської (9) і Волинської (8) областей, при середньому показнику по Україні – 6 звернень.

Четверте місце за актуальністю посіли питання комунального господарства 2383 питання, або 5,6 відсотка від загальної кількості порушених питань. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість цих питань зросла на 12,9 відсотка (у 2014 році – понад 2,11 тис. питань).

У розрахунку на 100 тис. населення найбільше звернень з питань комунального господарства надійшло до Адміністрації Президента України з м. Києва (13 звернень), Київської (10), Запорізької, Миколаївської та  Харківської (по 8) областей, при середньому показнику по Україні – 6 звернень.

Найчастіше у цій тематичній групі порушувалися питання:

  • плати за житло та комунальні послуги, у тому числі підвищення тарифів (549 питань, що складає 23,0 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);
  • експлуатації та ремонту житла (304, або 12,8 відсотка);
  • оформлення субсидій для відшкодування витрат на житлово-комунальні послуги (286, або 12,0 відсотків);
  • санітарного стану, благоустрою населених пунктів (250, або 10,5 відсотка);
  • електропостачання населених пунктів, будинків (139, або 5,8 відсотка).

Питання житлової політики посіли п’яте місце за актуальністю 1608 питань, що складає 3,8 відсотка від загальної кількості порушених питань. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість цих питань зменшилась на 19,2 відсотка (у 2014 році – близько 1,99 тис. питань).

У цій тематичній групі громадяни найчастіше порушували питання:

  • забезпечення житлом (625 питань, що складає 38,9 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);
  • порушення житлового законодавства (269, або 16,7 відсотка);
  • поліпшення житлових умов (184, або 11,4 відсотка).

Питання обороноздатності, суверенітету, міждержавних відносин посіли шосте місце за актуальністю – 1432 питання, що складає 3,4 відсотка від загальної кількості порушених питань. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість цих питань зменшилася на 28,8 відсотка (у 2014 році – понад 2,0 тис. питань), а їх питома вага практично дорівнює показнику попереднього року.

У цій тематичній групі громадяни найчастіше порушували питання:

  • обороноздатності та суверенітету країни (1091 питання, або 76,2 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);
  • неправомірних дій військовослужбовців (157 питань, що складає 11,0 відсотків).

Серед актуальних у зверненнях громадян до Адміністрації Президента України можна відзначити питання охорони здоров’я (сьоме місце за актуальністю) – 1416 питань, що складає 3,3 відсотка від загальної кількості порушених питань. Кількість та питома вага цих питань майже дорівнює аналогічним показникам минулого року (у 2014 році – 1424 питання).

У цій тематичній групі громадяни найчастіше порушували питання:

  • надання безоплатної медичної допомоги (405 питань, або 28,6 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);
  • неправомірних дій працівників закладів охорони здоров’я  (226, або 16,0 відсотків);
  • забезпечення ліками (188, або 13,3 відсотка).

На восьмому місці за актуальністю перебувають питання праці і заробітної плати – 1389 питань, що складає 3,3 відсотка від загальної кількості порушених питань. Кількість цих питань зменшилась на 9,9 відсотка, а їх питома вага майже дорівнює аналогічним показникам минулого року (у 2014 році − 1541 питання).

У цій тематичній групі громадяни найчастіше порушували питання:

  • працевлаштування (412 питань, або 29,7 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);
  • оплати праці, виплати зарплати (313, або 22,5 відсотка).

7. Після анексії Російською Федерацією у березні 2014 року Автономної Республіки Крим суттєво зменшилася кількість звернень до Президента України від жителів цього регіону. Так, протягом трьох кварталів 2015 року до Адміністрації Президента України надійшло: з Автономної Республіки Крим – 92 звернення (у січні – вересні 2014 року – 806), з міста Севастополя – 7 звернень (у січні – вересні 2014 року – 129).

Незважаючи на продовження проведення антитерористичної операції на сході України, завдяки поступовій імплементації Мінських домовленостей (перш за все з боку керівництва нашої держави), протягом березня – вересня 2015 року ситуація з надходженням звернень від жителів Донецької і Луганської областей загалом почала стабілізуватись. За підсумками трьох кварталів 2015 року порівняно з відповідним періодом 2014 року кількість звернень з Донецької області зросла на 8,4 відсотка (у січні – лютому їх кількість була майже у два рази менша). Що стосується Луганської області, то як і на початку поточного року, кількість звернень від жителів цього регіону порівняно з січнем – вереснем 2014 року зменшилась у два з половиною рази.

8. За підсумками трьох кварталів 2015 року вирішено позитивно 11,0 відсотків питань, порушених у зверненнях громадян, розгляд яких органами державної влади перебував на контролі в Адміністрації Президента України, на 88,2 відсотка питань – надано роз’яснення, 0,8 відсотка – відмовлено у задоволенні. У розрізі органів влади вирішено позитивно 14,4 відсотка питань у зверненнях громадян, які надсилались на розгляд до місцевих органів виконавчої влади, на рівні центральних органів виконавчої влади – 14,3 відсотка, в органах прокуратури – 3,4 відсотка питань.

9. Протягом трьох кварталів 2015 року працівники Приймальні залучалися у м. Києві до 30 заходів за участю Глави держави Проведена відповідна робота з учасниками 198 акцій пікетування (із них 20 – у вересні) біля адміністративних будівель Адміністрації Президента України, отримувалися звернення, організовувалися особисті прийоми за участю представників профільних структурних підрозділів Адміністрації Президента України, Державного управління справами, Міністерства оборони України, Міністерства енергетики та вугільної промисловості України, Служби безпеки України, інших установ, подані відповідні матеріали та пропозиції керівництву Адміністрації.

Організовано проведення 22 планових та чотирьох позапланових особистих прийомів посадовими особами Адміністрації Президента України, на яких побувало 197 осіб (з них 132 громадянина – на запланованих прийомах). На довідкові телефони Приймальні протягом січня – вересня  2015 року надійшло 5817 дзвінків (із них 732 – у вересні) від громадян щодо стану опрацювання їх звернень до Глави держави та з інших питань.

10. За підсумками трьох кварталів 2015 року до Адміністрації Президента України надійшло 1857 листів з пропозиціями громадян (із них 198 – у вересні) з різних сфер суспільно-політичного життя та соціально-економічних питань країни.

Протягом січня – вересня поточного року до Адміністрації Президента України надійшло 26 листів з подяками, зокрема, за сприяння у наданні матеріальної допомоги, виплаті пенсії, оформленні субсидії (4 листи), наданні медичної допомоги, у тому числі забезпеченні ліками, встановленні групи інвалідності (4 листи), а також з висловлюваннями підтримки діяльності Глави держави (9 листів).

Приймальня Президента України