Президент:

Адміністрація:

Президент:

Адміністрація:

Президент України

Інформаційно-аналітичні матеріали за підсумками роботи Приймальні Президента України протягом 2015 року

1. Протягом 2015 року до Президента України надійшло близько 49,9 тис. звернень громадян, при цьому (з урахуванням колективних звернень) звернулося понад 240,6 тис. громадян, якими порушено близько 56,3 тис. різноманітних питань.

Із загальної кількості звернень понад 47,2 тис. (94,8 відсотка) надійшло поштою та близько 2,6 тис. (5,2 відсотка) отримано на особистому прийомі в приймальні громадян Адміністрації Президента України.

2. Як свідчить аналіз надходження звернень громадян за територіальною ознакою, протягом звітного періоду найбільше звернень до Адміністрації Президента України надійшло від жителів таких регіонів:

  • м. Києва (7,6 тис., або 15,2 відсотка від загальної кількості звернень);
  • Харківської області (3,44 тис., або 6,9 відсотка);
  • Київської області (3,25 тис., або 6,5 відсотка);
  • Донецької області (3,15 тис., або 6,3 відсотка);
  • Одеської області (3,09 тис., або 6,2 відсотка).

Найменша кількість звернень громадян надійшла з таких регіонів:

  • Луганської області (0,59 тис., або 1,2 відсотка);
  • Автономної Республіки Крим (0,11 тис., або 0,2 відсотка);
  • м. Севастополя (8 звернень).

Проте більш наочним є показник зведеної кількості звернень громадян у розрахунку на 100 тис. населення відповідного регіону. У середньому по Україні на 100 тис. населення у 2015 році припадало 102 звернення громадян до Президента України, проти 103 звернень у попередньому році.

Найбільше звернень громадян у розрахунку на 100 тис. населення  протягом 2015 року надійшло до Адміністрації Президента України з таких регіонів: м. Києва (262 звернення), Київської (188), Миколаївської (160), Волинської (146) і Полтавської (134) областей. Найменше звернень у розрахунку на 100 тис. населення надійшло з Луганської (27) та Дніпропетровської (20) областей.

3. Протягом 2015 року до Адміністрації Президента України надійшло 1358 повторних звернень громадян, що складає 2,7 відсотка від загальної кількості звернень за цей період та у шість разів менше аналогічного показника 2014 року. Таким чином, тенденція чотирьох попередніх років стосовно поступового зростання питомої ваги повторних звернень у загальній кількості звернень громадян до Глави держави змінилася на протилежну у 2015 році та склала найменший за останні 15 років показник.

При цьому слід зазначити, що наявність повторного звернення не завжди свідчить про невирішеність питання. Іноді заявники надсилають звернення поштою, а потім дублюють його на особистому прийомі, або включають у своє наступне звернення нові питання на додаток до тих, на які одержали відповідь.

Найбільше повторних звернень надійшло від жителів міста Києва (450 звернень, або 5,9 відсотка від їх загальної кількості з даного регіону), Київської (205, або 6,3 відсотка), Харківської (85, або 2,5 відсотка), Одеської (61, або 2,0 відсотка) та Полтавської (50, або 2,6 відсотка) областей. Найменше – від жителів Дніпропетровської (9, або 1,4 відсотка), Сумської (9, або 1,0 відсоток) і Тернопільської (6, або 0,8 відсотка) областей.

4. Протягом 2015 року до Адміністрації Президента України надійшло 3420 колективних звернень громадян, що складає 6,9 відсотка від загальної кількості звернень за цей період. У порівнянні з 2014 роком кількість таких звернень зросла на 29,4 відсотка, а їх питома вага – на 1,6 відсотка.

Найбільше колективних звернень надійшло з м. Києва (617, або 8,1 відсотка від загальної кількості з даного регіону) – 18,0 відсотків від усіх колективних звернень до Президента України протягом 2015 року. До першої п’ятірки за цим показником увійшли також Одеська (265, або 8,6 відсотка), Київська (244, або 7,5 відсотка), Хмельницька (223, або 13,1 відсотка) і Донецька (223, або 7,0 відсотків) області. Найменше колективних звернень надійшло із Тернопільської (48, або 6,4 відсотка), Закарпатської (48, або 5,1 відсотка) і Дніпропетровської (32, або 4,9 відсотків) областей.

За підсумками 2015 року порівняно з аналогічними показниками попереднього року перша п’ятірка регіонів за кількістю колективних звернень до Президента України зазнала незначних змін – до її складу увійшли Донецька і Хмельницька області.

Слід відзначити, що завдяки зростанню кількості масових (акційних) звернень протягом 2015 року (зокрема, за рахунок надходження звернень від іноземних громадян), їх кількість (3918 звернень) збільшилася на 70,8 відсотка, а  та питома вага – на 3,2 відсотка порівняно із 2014 роком.

5. Значна частина звернень громадян у звітному періоді надійшла до Адміністрації Президента України від громадян, що потребують соціального захисту та підтримки, зокрема:

за соціальним станом: від пенсіонерів – 12658 звернень, або 25,4 відсотка від загальної кількості за цей період;

за категоріями авторів – 8120 звернень, зокрема:

  • від інвалідів І, ІІ і ІІІ груп – 3738 звернень, або 7,5 відсотка;
  • від інвалідів, учасників війни та бойових дій – 1278 звернень, або 2,6 відсотка;
  • від членів багатодітних сімей, одиноких матерів, жінок, що мають звання «Мати-героїня» – 1006 звернень, або 2,0 відсотка;
  • від ветеранів праці – 728 звернень, або 1,5 відсотка;
  • від дітей війни – 714 звернень, або 1,4 відсотка;
  • від учасників ліквідації аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи – 582 звернення, або 1,2 відсотка.

Питома вага звернень від цих категорій громадян за підсумками 2015 року склала 16,3 відсотка від їх загальної кількості за цей період. Протягом 2014 року від найменш соціально захищених категорій громадян надійшло 10358 звернень і питома вага їх складала 20,6 відсотка.

6. У зверненнях до Президента України громадяни протягом 2015 року порушили близько 56,3 тис. різноманітних питань, що на 12,7 відсотка менше аналогічного показника попереднього року (у 2014 році – понад 64,5 тис. питань). Насамперед, за актуальністю, це питання щодо забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, соціального захисту, комунального господарства, фінансової політики.

Найчастіше у звітному періоді громадяни порушували у своїх зверненнях питання забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку – 17811 питань означеної тематики (31,6 відсотка від загальної кількості). У порівнянні з аналогічним періодом попереднього року кількість цих питань зменшилася на 8,0 відсотків (у 2014 році − 19,7 тис. питань), а їх питома вага зросла на 1,0 відсоток.

Проблеми, які найчастіше порушувалися у зверненнях громадян з правоохоронної тематики:

  • неправомірні дії працівників міліції (1517 питань, що складає 8,5 відсотка від загальної кількості питань цієї тематики);
  • неправомірні дії працівників прокуратури (1282, або 7,2 відсотка);
  • невиконання судових рішень (1132, або 6,4 відсотка).
  • скарги на дії суддів (1030, або 5,8 відсотка).

Найбільше таких питань у розрахунку на 100 тис. населення порушувалося жителями м. Києва (78 звернень), Миколаївської (61), Хмельницької (58), Київської (58) та Волинської (55) областей, при середньому показнику по країні – 41 звернення. Найменше звернень цієї тематики у розрахунку на 100 тис. населення надійшло з Тернопільської (23), Луганської (10) і Дніпропетровської (5) областей.

На другому місці за актуальністю питання соціального захисту –  5737 питань, що складає 10,2 відсотка від загальної кількості порушених питань. У порівнянні з попереднім роком кількість цих питань зросла на 2,5 відсотка (у 2014 році − 5,6 тис. питань), а їх питома вага на 1,5 відсотка.

Найчастіше у цій тематичній групі порушувалися питання:

  • призначення та перегляду розміру пенсій (1431 питання, що складає 24,9 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);
  • надання матеріальної допомоги (1123, або 19,6 відсотка);
  • призначення і виплати соціальної допомоги (363, або 6,3 відсотка);
  • виплата пенсії (182, або 3,2 відсотка).

У розрахунку на 100 тисяч населення найбільше звернень з питань соціального захисту надійшло до Адміністрації Президента України від жителів Київської (25 звернень) і Полтавської (24) областей, м. Києва (22), Волинської (20) і Вінницької (18) областей, при середньому показнику по Україні – 13 звернень. Найменше – від жителів Тернопільської (8), Луганської (5) і Дніпропетровської (4) областей.

На третьому місці за актуальністю перебувають питання комунального господарства 3449 питань, або 6,1 відсотка від загальної кількості порушених питань. У порівнянні з попереднім роком кількість цих питань зросла на 20,7 відсотка, а питома вага – на 1,5 відсотка (у 2014 році – понад 2,9 тис. питань).

Найчастіше у цій тематичній групі порушувалися питання:

  • плати за житло та комунальні послуги, у тому числі підвищення тарифів (736 питань, що складає 21,3 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);
  • експлуатації та ремонту житла (445, або 12,9 відсотка);
  • оформлення субсидій для відшкодування витрат на житлово-комунальні послуги (436, або 12,6 відсотка);
  • санітарного стану, благоустрою населених пунктів (372, або 10,8 відсотка);
  • опалення, забезпечення паливом (208, або 6,0 відсотків).

У розрахунку на 100 тис. населення найбільше звернень з питань комунального господарства надійшло до Адміністрації Президента України з м. Києва (20 звернень), Київської (13), Харківської і Запорізької (по 12) областей, при середньому показнику по Україні – 8 звернень. Найменше – від жителів Тернопільської (3), Луганської (2) і Дніпропетровської (1) областей.

Четверте місце за актуальністю посіли питання фінансової, податкової, митної політики – 3114 питань, що складає 5,5 відсотка від загальної кількості порушених питань. У порівнянні з попереднім роком кількість таких питань зросла на 15,6 відсотка, а питома вага – на 1,3 відсотка (у 2014 році – 2,7 тис. питань).

Найчастіше громадяни зверталися з питань повернення вкладів, цінних паперів з банків, довірчих товариств (1705 питань, або 54,8 відсотка від загальної кількості питань цієї тематики), а також кредитування (713 питання, або 22,9 відсотка). При цьому протягом 2015 року кількість звернень з питань повернення вкладів порівняно з попереднім роком зросла на 82,8 відсотка.

У розрахунку на 100 тисяч населення найбільше звернень з питань фінансової політики надійшло до Адміністрації Президента України від жителів м. Києва (18 звернень), Кіровоградської (17), Київської (12),   Житомирської (11) областей, при середньому показнику по Україні – 7 звернень.

Питання житлової політики посіли п’яте місце за актуальністю 2400 питань, що складає 4,3 відсотка від загальної кількості порушених питань. У порівнянні з попереднім роком кількість цих питань зменшилася на 12,7 відсотка (у 2014 році – 2,75 тис. питань).

У цій тематичній групі громадяни найчастіше порушували питання:

  • забезпечення житлом (879 питань, що складає 36,6 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);
  • порушення житлового законодавства (526, або 21,9 відсотка);
  • поліпшення житлових умов (260, або 10,8 відсотка).

У розрахунку на 100 тисяч населення найбільше звернень з питань житлової політики надійшло до Адміністрації Президента України від жителів м. Києва (23 звернення), Київської (12), Житомирської (10), Волинської (8) та Івано-Франківської (7) областей, при середньому показнику по Україні – 6 звернень.

Питання охорони здоров’я перебувають на шостому місці за актуальністю – 1925 питань, що складає 3,4 відсотка від загальної кількості порушених питань. Кількість та питома вага цих питань майже дорівнює аналогічним показникам попереднього року (у 2014 році – 1973 питання).

У цій тематичній групі громадяни найчастіше порушували питання:

  • надання безоплатної медичної допомоги (599 питань, або 31,1 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);
  • неправомірних дій працівників закладів охорони здоров’я (285 питань, або 14,8 відсотків);
  • забезпечення ліками (244 питання, або 12,7 відсотка).

На сьомому місці за актуальністю перебувають питання праці і заробітної плати – 1833 питання, що складає 3,3 відсотка від загальної кількості порушених питань. Кількість цих питань зменшилася на 17,2 відсотка, а їх питома вага майже дорівнює аналогічним показникам попереднього року (у 2014 році − 2215 питань).

У цій тематичній групі громадяни найчастіше порушували питання:

  • працевлаштування (517 питань, або 28,2 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);
  • оплати праці, виплати зарплати (379 питань, або 22,6 відсотка).

Серед актуальних у зверненнях громадян до Адміністрації Президента України можна відзначити питання обороноздатності, суверенітету, міждержавних відносин (восьме місце за актуальністю) – 1719 питань, що складає 3,1 відсотка від загальної кількості порушених питань. У порівнянні з попереднім роком кількість цих питань зменшилася на 34,6 відсотка.

У цій тематичній групі громадяни найчастіше порушували питання:

  • обороноздатності та суверенітету країни (1279 питань, або 74,4 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);
  • неправомірних дій військовослужбовців (197 питань, що складає 11,5 відсотка).

7. Після анексії Російською Федерацією Автономної Республіки Крим у березні 2014 року суттєво зменшилася кількість звернень до Президента України від жителів цього регіону.

Так, протягом 2015 року до Глави держави надійшло: з Автономної Республіки Крим – 111 звернень (у 2014 році – 857), з міста Севастополя – 8 звернень (у 2014 році – 259).

Незважаючи на продовження проведення антитерористичної операції на сході України, завдяки поступовій імплементації Мінських домовленостей (перш за все з боку керівництва української держави), протягом березня – грудня 2015 року ситуація з надходженням звернень від жителів Донецької і Луганської областей загалом почала стабілізуватися. За підсумками 2015 року порівняно з попереднім роком кількість звернень з Донецької області зросла на 12,3 відсотка (у січні – лютому їх кількість була майже у два рази менша). Що стосується Луганської області, то (як і на початку 2015 року) кількість звернень від жителів цього регіону порівняно з попереднім роком зменшилася у два рази.

8. За підсумками 2015 року вирішено позитивно 12,0 відсотків питань, порушених у зверненнях громадян, розгляд яких органами державної влади перебував на контролі в Адміністрації Президента України, на 87,3 відсотка питань – надано роз’яснення, 0,7 відсотка – відмовлено у задоволенні. У розрізі органів влади вирішено позитивно 14,9 відсотка питань у зверненнях громадян, які надсилалися на розгляд до місцевих органів виконавчої влади, на рівні центральних органів виконавчої влади – 14,7 відсотка, в органах прокуратури – 3,5 відсотка питань.

9. Протягом 2015 року працівники Приймальні залучалися у місті Києві до 39 заходів за участю Глави держави (із них до трьох – у грудні). Проведена відповідна робота з учасниками 294 (із них 42 – у грудні) акцій пікетування біля адміністративних будівель Адміністрації Президента України, отримувалися звернення, організовувалися особисті прийоми за участю  посадових осіб, представників профільних структурних підрозділів Адміністрації Президента України, Державного управління справами, Міністерства оборони України, Міністерства енергетики та вугільної промисловості України, Служби безпеки України, інших установ, щоденно подавалися відповідні інформаційні матеріали та пропозиції керівництву Адміністрації.

Організовано проведення 30 планових та восьми позапланових особистих прийомів посадовими особами Адміністрації Президента України, на яких побувало 240 осіб (із них 165 громадян – на запланованих прийомах).

На довідкові телефони Приймальні протягом 2015 року надійшло 7533 дзвінка (із них 566 – у грудні) від громадян щодо стану опрацювання їхніх звернень, адресованих до Глави держави, Адміністрації Президента України та з інших питань.

10. За підсумками 2015 року до Адміністрації Президента України надійшов 2391 лист з пропозиціями громадян (із них 199 – у грудні) з різних сфер суспільно-політичного життя та соціально-економічних питань країни.

Протягом 2015 року до Адміністрації Президента України надійшло 32 листа з подяками, зокрема, за сприяння у наданні матеріальної допомоги, виплаті пенсії, оформленні субсидії (5 листів), наданні медичної допомоги, у тому числі забезпеченні ліками, встановленні групи інвалідності (5 листів), а також з висловлюваннями підтримки діяльності Глави держави (9 листів).

11. 28 серпня 2015 року видано Указ Президента України № 524 «Про Порядок розгляду електронної петиції, адресованої Президентові України». На виконання цього Указу працівники Приймальні залучалися до опрацювання електронних петицій громадян до Президента України. Загалом, станом на 01.01.2016 опрацьовано 19538 петицій, з яких: відхилено – 2392; не підтримано – 10639. На 32 петиції було надано відповідь Президента України, на розгляді перебуває 4 петиції, триває збір підписів 6165 петицій.

Приймальня Президента України