Президент:

Адміністрація:

Президент:

Адміністрація:

Президент України

Інформаційно-аналітичні матеріали за підсумками роботи Приймальні Президента України протягом трьох кварталів 2017 року

1. Протягом січня – вересня 2017 року до Президента України надійшло понад 38,8 тис. звернень громадян, при цьому (з урахуванням колективних звернень) звернулося близько 196,7 тис. громадян, якими порушено понад 43,3 тис. різноманітних питань. Із загальної кількості звернень понад 36,5 тис. (94,1 відсотка) надійшло поштою (з яких 2742 звернення – засобами електронного зв’язку) та 2309 (5,9 відсотка) отримано на особистому прийомі в приймальні громадян Адміністрації Президента України.

2. Як свідчить аналіз надходження звернень громадян за територіальною ознакою, протягом звітного періоду найбільше звернень до Адміністрації Президента України надійшло від жителів таких регіонів:

  • Львівської області (7638, або 19,7 відсотка від загальної кількості звернень);
  • м. Києва (4759, або 12,3 відсотка);
  • Дніпропетровської області (2183, або 5,6 відсотка);
  • Хмельницької області (2093, або 5,4 відсотка);
  • Харківської області (2042, або 5,3 відсотка).

Найменша кількість звернень громадян надійшла з таких регіонів:

  • Рівненської (482, або 1,2 відсотка) та Луганської (389, або 1,0 відсоток) областей;
  • Автономної Республіки Крим (21 звернення);
  • м. Севастополя (4 звернення).

Проте більш наочним є показник зведеної кількості звернень громадян у розрахунку на 100 тис. населення відповідного регіону. У середньому по Україні на 100 тис. населення у січні – вересні 2017 року припадало 81 звернення громадян до Президента України, проти 94 звернень протягом аналогічного періоду минулого року.

Найбільше звернень громадян у розрахунку на 100 тис. населення  протягом трьох кварталів 2017 року надійшло до Адміністрації Президента України з таких регіонів: Львівської (301 звернення) області,  м. Києва (164), Хмельницької (163), Полтавської (99) і Миколаївської (99) областей. Найменше – із Донецької (24) та Луганської (18) областей.

3. Протягом трьох кварталів 2017 року до Адміністрації Президента України надійшло 1072 повторні звернення громадян, що складає 2,7 відсотка від загальної кількості звернень за цей період та на 15,4 відсотка менше аналогічного показника минулого року. При цьому слід зазначити, що наявність повторного звернення не завжди свідчить про невирішеність питання. Іноді заявники надсилають звернення поштою, а потім дублюють його на особистому прийомі, або включають у своє наступне звернення нові питання на додаток до тих, на які одержали відповідь.

Найбільше повторних звернень надійшло від жителів міста Києва (287 звернень, або 6,0 відсотків від їх загальної кількості з даного регіону), Київської (100, або 6,5 відсотка), Запорізької (77, або 6,5 відсотка), Харківської (59, або 2,9 відсотка) та Дніпропетровської (45, або 2,0 відсотка) областей. Найменше – від жителів Волинської (8 звернень) області, Автономної Республіки Крим (4) та Херсонської (4) області.

4. Протягом трьох кварталів 2017 року до Адміністрації Президента України надійшло 4137 колективних звернень громадян, що складає 10,7 відсотка від загальної кількості звернень за цей період. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість таких звернень зросла на 61,5 відсотка, а їх питома вага – на 5,0 відсотків.

Найбільше колективних звернень надійшло зі Львівської області (1532, або 20,1 відсотка від загальної кількості з даного регіону) – 37,0 відсотків від усіх колективних звернень до Президента України протягом січня – вересня 2017 року. До першої п’ятірки за цим показником увійшли також Хмельницька (425, або 20,3 відсотка) і Закарпатська (341, або 40,2 відсотка) області, м. Київ (325, або  1,1 відсотка) та Вінницька (214 або 20,1 відсотка) область. Найменше – із Луганської (18) і Волинської (16) областей.

Слід заначити, що завдяки надходженню значної кількості масових (акційних) звернень, їх кількість та питома вага за підсумками січня – вересня 2017 року (12412 звернень, або 32,0 відсотка від загальної кількості звернень до Президента України) зросла на 10,3 відсотка порівняно із попереднім роком (у 2016 році – 11290 звернень, або 26,2 відсотка).

5. Значна частина звернень громадян у звітному періоді надійшла до Адміністрації Президента України від громадян, що потребують соціального захисту та підтримки, зокрема:

за соціальним станом: від пенсіонерів – 5708 звернень, або 14,7 відсотка від загальної кількості за цей період;

за категоріями авторів – 3931 звернення, зокрема:

  • від інвалідів І, ІІ і ІІІ груп – 1823 звернення, або 4,7 відсотка;
  • від інвалідів, учасників війни та бойових дій – 784 звернення, або 2,0 відсотка;
  • від членів багатодітних сімей, одиноких матерів, жінок, що мають звання «Мати-героїня» – 490 звернень, або 1,3 відсотка;
  • від ветеранів праці – 265 звернення, або 0,7 відсотка;
  • від дітей війни – 245 звернень, або 0,6 відсотка;
  • від учасників ліквідації аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи – 293 звернень, або 0,8 відсотка.

Питома вага звернень від цих категорій громадян за січень – вересень 2017 року склала 10,1 відсотка від їх загальної кількості за цей період. Окремо слід відзначити надходження 382 звернень від вимушених переселенців, зареєстрованих у зоні проведення АТО, що складає близько 1,0 відсотка від загальної кількості звернень до Президента України за січень – вересень 2017 року, та на 8,0 відсотків менше порівняно із відповідним періодом попереднього року.

6. У зверненнях до Президента України громадяни протягом трьох кварталів 2017 року порушили 43306 різноманітних питань, що на 7,3 відсотка менше аналогічного показника попереднього року. Насамперед, за актуальністю, це питання щодо забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, соціального захисту, комунального господарства, охорони здоров’я.

Найчастіше у звітному періоді громадяни порушували у своїх зверненнях питання забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації − 8606 питань означеної тематики (19,9 відсотка від загальної кількості).

Найбільше таких питань у розрахунку на 100 тис. населення порушувалося жителями м. Києва (44 звернення), Київської (28), Одеської (28), Миколаївської (26) та Хмельницької (25) областей, при середньому показнику по країні – 18 звернень. Найменше звернень у розрахунку на 100 тис. населення надійшло від жителів Донецької, Волинської і Тернопільської (по 7) та Луганської (4) областей.

Проблеми, які найчастіше порушуються у зверненнях громадян з правоохоронної тематики:

  • неправомірні дії працівників національної поліції (637 питань, що складає 7,4 відсотка від загальної кількості питань цієї тематики);
  • неправомірні дії працівників прокуратури (517, або 6,0 відсотків);
  • невиконання судових рішень (463, або 5,4 відсотка);
  • скарги на дії суддів (416, або 4,8 відсотка).

На другому місці за актуальністю – питання соціального захисту –  3687 питань, що складає 8,5 відсотка від загальної кількості порушених питань.

У розрахунку на 100 тисяч населення найбільше звернень з питань соціального захисту надійшло до Адміністрації Президента України від жителів м. Києва (19), Київської (17), Житомирської (12), Харківської та Полтавської (по 11) областей, при середньому показнику по Україні – 8 звернень. Найменше звернень у розрахунку на 100 тис. населення надійшло від жителів Волинської, Донецької і Закарпатської (по 5), та Луганської (3) областей. Найчастіше у цій тематичній групі порушувалися питання:

  • призначення та перегляду розміру пенсій (860 питань, що складає 23,3 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);
  • надання матеріальної допомоги (773, або 21,0 відсоток);
  • призначення і виплати соціальної допомоги (339, або 9,2 відсотка);
  • виплати пенсії (213, або 5,8 відсотка).

На третьому місці за актуальністю перебувають питання комунального господарства 2526 питань, або 5,8 відсотка від загальної кількості порушених питань.

У розрахунку на 100 тис. населення найбільше звернень з питань комунального господарства надійшло до Адміністрації Президента України з м. Києва (19 звернень), Миколаївської та Харківської (по 9), Полтавської  та Київської (по 8) областей, при середньому показнику по Україні – 6 звернень. Найменше звернень у розрахунку на 100 тис. населення надійшло від жителів Волинської, Донецької і Луганської (по 2), та Закарпатської (1) областей.

Найчастіше у цій тематичній групі порушувалися питання:

  • плати за житло та комунальні послуги, у тому числі підвищення тарифів (650 питань, що складає 25,7 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);
  • оформлення субсидій для відшкодування витрат на житлово-комунальні послуги (339, або 13,4 відсотка);
  • експлуатації та ремонту житла (315, або 12,5 відсотка);
  • санітарного стану, благоустрою населених пунктів (305, або 12,1 відсотка);
  • незадовільної роботи комунальних служб (130, або 5,1 відсотка).

Четверте місце за актуальністю посіли питання охорони здоров’я – 1454 питання, що складає 3,4 відсотка від загальної кількості порушених питань.

У розрахунку на 100 тис. населення найбільше звернень з питань охорони здоров’я надійшло до Адміністрації Президента України з Дніпропетровської області (8), м. Києва, Вінницької, Житомирської та Харківської (по 5), областей, при середньому показнику по Україні – 3 звернення.

Найчастіше у цій тематичній групі порушувалися питання:

  • надання безоплатної медичної допомоги (429 питань, або 29,5 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);
  • неправомірних дій працівників закладів охорони здоров’я (162, або 11,1 відсотка);
  • забезпечення ліками (146, або 10,0 відсотків).

Питання фінансової, податкової, митної політики перебувають на п’ятому місці – 1251 питання, що складає 2,9 відсотка від загальної кількості порушених питань.

Найчастіше громадяни зверталися з питань повернення вкладів, цінних паперів з банків, довірчих товариств (586 питань, або 46,8 відсотка від загальної кількості питань цієї тематики), повернення заощаджень вкладникам Ощадбанку СРСР (159, або 12,7 відсотка), податкової політики (134, або 10,7 відсотка). При цьому протягом січня – вересня 2017 року кількість звернень з питань повернення вкладів з банків порівняно з аналогічним періодом минулого року зменшилася на 16,4 відсотка.

Питання житлової політики посіли шосте місце за актуальністю 1159 питань, що складає 2,7 відсотка від загальної кількості порушених питань.

У цій тематичній групі громадяни найчастіше порушували питання:

  • забезпечення житлом (460 питань, що складає 39,7 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);
  • поліпшення житлових умов (230, або 19,8 відсотка);
  • порушення житлового законодавства (118, або 10,2 відсотка).

Серед актуальних у зверненнях громадян до Президента України можна відзначити питання аграрної політики і земельних відносин (сьоме місце за актуальністю) – 985 питань, що складає 2,3 відсотка від загальної кількості порушених питань. У цій тематичній групі громадяни найчастіше порушували питання:

  • індивідуального землекористування і присадибного господарства (437 питань, або 44,4 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);
  • паювання земель та видача майнових паїв (153, або 15,5 відсотка);
  • передача в оренду земельних та майнових паїв (88, або 8,9 відсотка).

На дев’ятому місці за актуальністю перебувають питання екології та природних ресурсів – 885 питань, що складає 2,0 відсотка від загальної кількості порушених питань. У цій тематичній групі громадяни найчастіше порушували питання:

  • захисту тварин (783 питання, або 88,5 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);
  • екологічної безпеки (50, або 5,6 відсотка).

7. Після анексії Російською Федерацією у березні 2014 року Автономної Республіки Крим суттєво зменшилася кількість звернень до Президента України від жителів цього регіону порівняно із попередніми роками. Так, протягом січня – вересня 2017 року до Адміністрації Президента України надійшло: з Автономної Республіки Крим – 21 звернення (у січні – вересні 2016 року – 42, за три квартали 2014 року – 806), з міста Севастополя – 4 (у січні – вересні 2016 року – 2, а за три квартали 2014 року – 129).

Не зважаючи на продовження проведення антитерористичної операції на сході України, завдяки поступовій імплементації Мінських угод (перш за все з боку керівництва нашої держави в контексті припинення вогню в окремих районах Донецької та Луганської областей України) ситуація з надходженням звернень від жителів Донецької і Луганської областей почала стабілізуватись. За підсумками трьох кварталів 2017 року порівняно з відповідним періодом 2016 року кількість звернень з Донецької області зменшилася на 16,8 відсотків, а з Луганської області – на 5,1 відсотка. При цьому до Глави держави надійшло 382 звернення від вимушених переселенців (на 8,0 відсотків менше, ніж у 2016 році), у яких 60,4 відсотка порушених питань стосувалося соціального захисту та 9,8 відсотка – забезпечення житлом.

8. За підсумками трьох кварталів 2017 року вирішено позитивно 25,7 відсотка питань, порушених у 923 зверненнях громадян, розгляд яких органами державної влади перебував на контролі в Адміністрації Президента України, на 72,4 відсотка питань – надано роз’яснення, 1,9 відсотка – відмовлено у задоволенні.

9. Протягом трьох кварталів 2017 року працівники Приймальні залучалися у м. Києві до 27 заходів на 31 об’єктах за участю Глави держави. Проведена відповідна робота з учасниками 228 акцій пікетування (у вересні – 14) біля адміністративних будівель Адміністрації Президента України, отримувалися звернення, організовувалися особисті прийоми за участю представників профільних структурних підрозділів Адміністрації Президента України, подані відповідні матеріали та пропозиції керівництву Адміністрації.

Організовано проведення п’ятнадцяти особистих прийомів посадовими особами Адміністрації Президента України, на яких прийнято 73 особи.

На довідкові телефони Приймальні протягом січня – вересня 2017 року надійшло 4937 (у вересні – 518) дзвінків від громадян, у тому числі щодо стану опрацювання їх звернень до Глави держави.

10. За підсумками трьох кварталів 2017 року до Адміністрації Президента України надійшло 1411 листів (у вересні – 119) з пропозиціями громадян з різних сфер суспільно-політичного життя та соціально-економічних питань країни.

11. 28 серпня 2015 року видано Указ Президента України № 524 «Про Порядок розгляду електронної петиції, адресованої Президентові України», яким, зокрема, затверджено Порядок розгляду електронної петиції, адресованої Президентові України. Працівники Приймальні залучаються до опрацювання електронних петицій громадян до Глави держави. Загалом, станом на 01.10.2017 опрацьовано 32042 петиції, з яких: на 39 петицій було надано відповідь Президента України; триває збір підписів 791 петиції; в установлений строк не набрали необхідну кількість голосів 27008 петицій.

Приймальня Президента України