Президент:

Адміністрація:

Президент:

Адміністрація:

Президент України

Інформаційно-аналітичні матеріали за підсумками роботи Приймальні Президента України протягом першого кварталу 2016 року

1. Протягом першого кварталу 2016 року до Президента України надійшло понад 12,7 тис. звернень громадян, при цьому (з урахуванням колективних звернень) звернулося понад 231,4 тис. громадян, якими порушено понад 13,8 тис. різноманітних питань. Із загальної кількості звернень близько 12,1 тис. (94,7 відсотка) надійшло поштою та близько 0,68 тис. (5,3 відсотка) отримано на особистому прийомі в приймальні громадян Адміністрації Президента України.

2. Як свідчить аналіз надходження звернень громадян за територіальною ознакою, протягом звітного періоду найбільше звернень до Адміністрації Президента України надійшло від жителів таких регіонів:

  • м. Києва (1772, або 13,9 відсотка від загальної кількості звернень);
  • Донецької області (902, або 7,1 відсотка);
  • Харківської області (879, або 6,9 відсотка);
  • Київської області (800, або 6,3 відсотка);
  • Одеської області (750, або 5,9 відсотка).

Найменша кількість звернень громадян надійшла з таких регіонів:

  • Луганської області (149 звернень, або 1,2 відсотка);
  • Автономної Республіки Крим (17, або 0,1 відсотка).

Проте більш наочним є показник зведеної кількості звернень громадян у розрахунку на 100 тис. населення відповідного регіону. У середньому по Україні на 100 тис. населення у першому кварталі 2016 року припадало 29 звернень громадян до Президента України, що дорівнює показнику аналогічного періоду попереднього року.

Найбільше звернень громадян у розрахунку на 100 тис. населення  протягом січня – березня 2016 року надійшло до Адміністрації Президента України з таких регіонів: м. Києва (63 звернення), Хмельницької (48), Київської (47), Волинської (43) і Полтавської (37) областей. Найменше звернень у розрахунку на 100 тис. населення надійшло з Дніпропетровської (12) та Луганської (7) областей.

3. Протягом першого кварталу 2016 року до Адміністрації Президента України надійшло 338 повторних звернень громадян, що складає 2,7 відсотка від загальної кількості звернень за цей період та на 20,8 відсотка менше аналогічного показника минулого року (протягом січня – березня 2015 року надійшло 428 повторних звернень, а їх питома вага складала 3,3 відсотка). При цьому слід зазначити, що наявність повторного звернення не завжди свідчить про невирішеність питання. Іноді заявники надсилають звернення поштою, а потім дублюють його на особистому прийомі, або включають у своє наступне звернення нові питання на додаток до тих, на які одержали відповідь.

Найбільше повторних звернень надійшло від жителів м. Києва (160 звернень, або 9,0 відсотків від їх загальної кількості з даного регіону) – 47,3 відсотка від усіх повторних звернень до Глави держави. Від жителів Київської області надійшло 55 повторних звернень, або 6,9 відсотка від загальної кількості з даного регіону, від жителів Полтавської  області 14 звернень, або 2,6 відсотка. Не надходило повторних звернень від жителів Сумської області.

4. Протягом першого кварталу 2016 року до Адміністрації Президента України надійшло 1031 колективне звернення громадян, що складає 8,1 відсотка від загальної кількості звернень за цей період. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість таких звернень зросла на 28,5 відсотка.

Найбільше колективних звернень надійшло з м. Києва (143, або 8,0 відсотків від загальної кількості з даного регіону) – 13,9 відсотка від усіх колективних звернень до Президента України протягом січня – березня 2016 року. До першої п’ятірки за цим показником увійшли також Донецька (106, або 11,7 відсотка), Київська (89, або 11,2 відсотка), Одеська (80, або 10,7 відсотка) та Хмельницька (50, або 7,9 відсотка) області. Найменше колективних звернень надійшло з Івано-Франківської (17, або 4,7 відсотка), Тернопільської (14, або 6,6 відсотка) та Луганської (12, або 8,0 відсотків) областей.

Слід відзначити, що завдяки збільшенню кількості масових (акційних) звернень, їх кількість та питома вага за підсумками першого кварталу 2016 року (1238 звернень, або 9,7 відсотка від загальної кількості звернень до Президента України) зросла у чотирнадцять разів порівняно з відповідним періодом попереднього року.

5. Значна частина звернень громадян у звітному періоді надійшла до Адміністрації Президента України від громадян, що потребують соціального захисту та підтримки, зокрема:

за соціальним станом: від пенсіонерів – 1811 звернень, або 14,2 відсотка від загальної кількості за цей період;

за категоріями авторів – 1767 звернень, зокрема:

  • від інвалідів І, ІІ і ІІІ груп – 775 звернень, або 6,1 відсотка;
  • від інвалідів, учасників війни та бойових дій – 303 звернення, або 2,4 відсотка;
  • від членів багатодітних сімей, одиноких матерів, жінок, що мають звання «Мати-героїня» – 261 звернення, або 2,1 відсотка;
  • від ветеранів праці – 148 звернень, або 1,2 відсотка;
  • від дітей війни – 115 звернень, або 0,9 відсотка;
  • від учасників ліквідації аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи – 160 звернень, або 1,3 відсотка.

Питома вага звернень від цих категорій громадян за січень – березень 2016 року склала 13,9 відсотка від їх загальної кількості за цей період.

6. У зверненнях до Президента України громадяни протягом першого кварталу 2016 року порушили 13803 різноманітні питання, насамперед, за актуальністю, це питання щодо забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, соціального захисту, комунального господарства, фінансової політики.

Найчастіше у звітному періоді громадяни порушували у своїх зверненнях питання забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку − 3738 питань означеної тематики (27,1 відсотка від загальної кількості). Найбільше таких питань у розрахунку на 100 тис. населення порушувалося жителями Хмельницької області (23 звернення), м. Києва (19), Волинської (13), Київської (13) і Харківської (11) областей, при середньому показнику по країні – 8 звернень. Найменше звернень цієї тематики у розрахунку на 100 тис. населення надійшло з Тернопільської (4), Луганської (2) та Дніпропетровської (1) областей.

Проблеми, які найчастіше порушуються у зверненнях громадян з правоохоронної тематики:

  • невиконання судових рішень (311 питань, що складає 8,3 відсотка від загальної кількості питань цієї тематики);
  • скарги на дії суддів (272 питання, або 7,3 відсотка);
  • неправомірні дії працівників національної поліції (258 питань, або 6,9 відсотка);
  • неправомірні дії працівників прокуратури (189 питань, або 5,1 відсотка).

На другому місці за актуальністю – питання соціального захисту –  1679 питань, що складає 12,2 відсотка від загальної кількості порушених питань. У розрахунку на 100 тисяч населення найбільше звернень з питань соціального захисту надійшло до Адміністрації Президента України від жителів Житомирської (7), Вінницької, Івано-Франківської і Чернівецької (по 6)  областей, при середньому показнику по Україні – 4 звернення. Найменше звернень цієї тематики у розрахунку на 100 тис. населення надійшло з Дніпропетровської, Закарпатської та Луганської (по 1) областей.

Найчастіше у цій тематичній групі порушувалися питання:

  • призначення та перегляду розміру пенсій (360 питань, що складає 21,4 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);
  • надання матеріальної допомоги (342, або 20,4 відсотка);
  • призначення і виплати соціальної допомоги (130, або 7,7 відсотка);
  • визначення соціального статусу (44, або 2,6 відсотка).

На третьому місці за актуальністю перебувають питання комунального господарства 891 питання, або 6,5 відсотка від загальної кількості порушених питань. У розрахунку на 100 тис. населення найбільше звернень з питань комунального господарства надійшло до Адміністрації Президента України з м. Києва (5 звернень), Чернівецької (4), Запорізької, Миколаївської, Одеської, та Полтавської (по 3) областей, при середньому показнику по Україні – 2 звернення.

Найчастіше у цій тематичній групі порушувалися питання:

  • плати за житло та комунальні послуги, у тому числі підвищення тарифів (196 питань, що складає 22,0 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);
  • оформлення субсидій для відшкодування витрат на житлово-комунальні послуги (130, або 14,6 відсотка);
  • експлуатації та ремонту житла (124, або 13,9 відсотка);
  • санітарного стану, благоустрою населених пунктів (103, або 11,6 відсотка);
  • опалення, забезпечення паливом (70, або 7,9 відсотка).

Четверте місце за актуальністю посіли питання фінансової, податкової, митної політики – 544 питання, що складає 3,9 відсотка від загальної кількості порушених питань.

Найчастіше громадяни зверталися з питань повернення вкладів, цінних паперів з банків, довірчих товариств (239 питань, або 43,9 відсотка від загальної кількості питань цієї тематики), а також кредитування (114 питань, або 21,0 відсоток). При цьому протягом першого кварталу 2016 року кількість звернень з питань повернення вкладів, порівняно з аналогічним періодом минулого року, зменшилася на 49,3 відсотка.

Питання житлової політики посіли п’яте місце за актуальністю 498 питань, що складає 3,6 відсотка від загальної кількості порушених питань. У цій тематичній групі громадяни найчастіше порушували питання:

  • забезпечення житлом (219 питань, що складає 44,0 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);
  • поліпшення житлових умов (61, або 12,2 відсотка);
  • порушення житлового законодавства (51, або 10,2 відсотка).

Питання охорони здоров’я перебувають на шостому місці за актуальністю – 494 питання, що складає 3,6 відсотка від загальної кількості порушених питань. У цій тематичній групі громадяни найчастіше порушували питання:

  • надання безоплатної медичної допомоги (173 питання, або 35,0 відсотків від загальної кількості питань даної тематики);
  • неправомірних дій працівників закладів охорони здоров’я (66 питання, або 11,4 відсотка);
  • робота МСЕК, встановлення групи інвалідності (49 питань, або 10,0 відсотків).

Серед актуальних у зверненнях громадян до Президента України можна відзначити питання аграрної політики і земельних відносин (восьме місце за актуальністю) – 374 питання, що складає 2,7 відсотка від загальної кількості порушених питань. У цій тематичній групі громадяни найчастіше порушували питання:

  • індивідуального землекористування і присадибного господарства (141 питання, або 37,7 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);
  • паювання земель та видачі майнових паїв (44 питання, що складає 11,8 відсотка);
  • приватизації земельних ділянок (30 питань, що складає 8,0 відсотків).

На дев’ятому місці за актуальністю перебувають питання праці і заробітної плати – 363 питання, що складає 2,6 відсотка від загальної кількості порушених питань. У цій тематичній групі громадяни найчастіше порушували питання:

  • оплати праці, виплати зарплати, розрахування при звільненні (83 питання, або 22,9 відсотка);
  • працевлаштування (73 питання, або 20,1 відсотка від загальної кількості питань даної тематики).

7. Після анексії Російською Федерацією у березні 2014 року Автономної Республіки Крим, поступово зменшується кількість звернень до Президента України від жителів цього регіону порівняно із попередніми роками. Так, протягом першого кварталу 2016 року до Адміністрації Президента України надійшло: з Автономної Республіки Крим – 17 звернень (у січні – березні 2015 року – 32), з міста Севастополя – жодного звернення (у січні – березні 2015 року – 3 звернення).

Незважаючи на продовження проведення антитерористичної операції на сході України, завдяки поступовій імплементації Мінських домовленостей (перш за все з боку керівництва нашої держави) ситуація з надходженням звернень від жителів Донецької і Луганської областей загалом почала стабілізуватись. За підсумками січня – березня 2016 року порівняно з відповідним періодом 2015 року кількість звернень з Донецької області зросла на 3,7 відсотка, а з Луганської області практично дорівнює минулорічному показнику.

8. За підсумками першого кварталу 2016 року вирішено позитивно 17,7 відсотка питань, порушених у 423 зверненнях громадян, розгляд яких органами державної влади перебував на контролі в Адміністрації Президента України, на 81,6 відсотка питань – надано роз’яснення, 0,7 відсотка – відмовлено у задоволенні.

9. Протягом першого кварталу 2016 року працівники Приймальні залучалися у місті Києві до 7 заходів за участю Глави держави.  Проведена відповідна робота з учасниками 40 акцій пікетування біля адміністративної будівлі Адміністрації Президента України, отримувалися звернення, організовувалися особисті прийоми за участю представників профільних структурних підрозділів Адміністрації Президента України, Міністерства оборони України, подані відповідні матеріали та пропозиції керівництву Адміністрації.

Організовано проведення шістьох планових особистих прийомів посадовими особами Адміністрації Президента України, на яких прийнято 43 особи, та один позаплановий прийом. На довідкові телефони Приймальні протягом січня – березня 2016 року надійшло 1694 дзвінки від громадян щодо стану опрацювання їх звернень до Глави держави та з інших питань.

10. За підсумками першого кварталу 2016 року до Адміністрації Президента України надійшло 585 листів з пропозиціями громадян з різних сфер суспільно-політичного життя та соціально-економічних питань країни.

11. 28 серпня 2015 року видано Указ Президента України № 524 «Про Порядок розгляду електронної петиції, адресованої Президентові України», яким, зокрема, затверджено Порядок розгляду електронної петиції, адресованої Президентові України. Протягом вересня – грудня 2015 року та першого кварталу 2016 року працівники Приймальні залучалися до опрацювання електронних петицій громадян до Президента України. Загалом, станом на 14.04.2016 опрацьовано 23192 петиції, з яких: на 34 петиції було надано відповідь Президента України; на розгляді перебуває 2 петиції; триває збір підписів 3983 петицій; в установлений строк не набрали необхідну кількість голосів 17173 петицій.

Приймальня Президента України