Президент:

Офіс:

Президент:

Офіс:

Президент України

Інформаційно-аналітичні матеріали за підсумками роботи Департаменту з питань звернень громадян та доступу до публічної інформації протягом першого півріччя 2025 року

1. Протягом першого півріччя 2025 року до Президента України надійшло 31640 звернень громадян, при цьому (з урахуванням колективних звернень) звернулося понад 227 тис. 710 громадян, якими порушено 35257 різноманітних питань, а також 2276 запитів на отримання публічної інформації. Із загальної кількості 16742 звернення надійшло засобами електронного зв’язку, у тому числі через державну установу «Урядовий контактний центр».

2. Як свідчить аналіз надходження звернень громадян за територіальною ознакою, протягом звітного періоду найбільше звернень до Офісу Президента України надійшло від жителів таких регіонів:

  • м. Києва (4056, або 12,8 відсотка від загальної кількості звернень);
  • Дніпропетровської області (2732, або 8,6 відсотка);
  • Київської області (2114, або 6,7 відсотка);
  • Одеської області (1651, або 5,2 відсотка);
  • Черкаської області (1575, або 5,0 відсотків).

Найменша кількість звернень громадян надійшла з таких регіонів:

  • Автономної Республіки Крим (39);
  • Луганської області (26);
  • м. Севастополя (1).

3. Протягом першого півріччя 2025 року до Офісу Президента України надійшло 1628 колективних звернень громадян, що становить 5,2 відсотка від загальної кількості звернень за цей період. У порівнянні з попереднім роком кількість таких звернень зменшилася на 31,2 відсотка (у 2024 році – 2366 звернень, або 7,2 відсотка).

Найбільше колективних звернень надійшло з міста Києва (337, або 8,3 відсотка від загальної кількості з даного регіону). До першої п’ятірки за цим показником увійшли також Одеська область (178, або 10,8 відсотка), Миколаївська (115, або 11,7 відсотка), Харківська (100, або 6,7 відсотка) і Київська (82, або 3,9 відсотка) області. Найменше колективних звернень надійшло з Кіровоградської (7) і Дніпропетровської та Івано-Франківської (по 6) областей.

4. Певна частина звернень громадян у звітному періоді надійшла до Офісу Президента України від громадян, що потребують соціального захисту та підтримки, зокрема:

за соціальним станом: від пенсіонерів – 648 звернень, або 2,1 відсотка від загальної кількості за цей період;

за категоріями авторів – 919 звернень, зокрема:

  • від осіб з інвалідністю І, ІІ і ІІІ груп – 514 звернень, або 1,6 відсотка;
  • від осіб з інвалідністю внаслідок війни, учасників війни та бойових дій – 271 звернення, або 0,9 відсотка;
  • від членів багатодітних сімей, одиноких матерів, жінок, що мають звання «Мати-героїня» – 59 звернень, або 0,2 відсотка;
  • від ветеранів праці – 22 звернення, або 0,1 відсотка;
  • від дітей війни – 14 звернень, або 0,04 відсотка;
  • від учасників ліквідації аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи – 39 звернень, або 0,1 відсотка.

Питома вага звернень від цих категорій громадян за січень – червень 2025 року становить 3,0 відсотків від їх загальної кількості за цей період. Протягом першого півріччя 2024 року від найменш соціально захищених категорій громадян надійшло 1660 звернень і питома вага їх становила 5,1 відсотка.

5. У зверненнях до Президента України громадяни протягом першого півріччя 2025 року порушили 35257 різноманітних питань, що на 1,3 відсотка більше аналогічного показника попереднього року (у 2024 році – 34819 питань). Насамперед, за актуальністю, це питання обороноздатності, суверенітету, міждержавних відносин; забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку; комунального господарства; соціальної політики та соціального захисту населення.

Найчастіше громадяни порушували у своїх зверненнях питання обороноздатності, суверенітету, міждержавних відносин – 13866 питань, що становить 39,3 відсотка від загальної кількості порушених питань. Кількість цих питань збільшилася у три рази порівняно з показником попереднього року (у 2024 році – 4237 питань, або 12,2 відсотка). У цій тематичній групі громадяни найчастіше порушували питання:

  • звільнення з полону (5486 питань, або 39,6 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);
  • розшуку зниклих безвісти, повернення тіл військовослужбовців (2060, або 15,0 відсотків);
  • виплата грошового утримання та компенсації за речове забезпечення (1529, або 11,0 відсотків);
  • неправомірних дій військовослужбовців (1152, або 8,3 відсотка);
  • звільнення з лав ЗСУ, ротації бойових підрозділів (1031, або 7,4 відсотка).

На другому місці за актуальністю перебувають питання забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації – 4870 питань означеної тематики (13,8 відсотка від загальної кількості). Кількість цих питань збільшилася на 34,8 відсотка (у 2024 році – 3614 питань). Найчастіше у цій тематичній групі порушувалися питання:

  • неправомірних дій працівників національної поліції (277 питань, що становить 5,7 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);
  • тяганини при розслідуванні кримінальних проваджень (207, або 4,3 відсотка);
  • неправомірних дій працівників прокуратури (200, або 4,1 відсотка).

Третє місце за актуальністю посідають питання комунального господарства – 1613 питань, або 4,6 відсотка від загальної кількості порушених питань. Кількість цих питань зменшилася на 13,3 відсотка, порівняно з попереднім роком (у 2024 році – 1861 питання, четверте місце).

Найчастіше у цій тематичній групі порушувалися питання:

  • електропостачання населених пунктів, будинків (374 питання, що становить 23,2 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);
  • плати за житло та комунальні послуги, у тому числі підвищення тарифів (227, або 14,1 відсотка);
  • відключення водо-, тепло-, газо- та енергопостачання за несплату (153, або 9,5 відсотка);
  • оформлення субсидій для відшкодування витрат ЖКП (79, або 4,9 відсотка).

На четвертому місці перебувають питання соціального захисту – 1216 питань, що становить 3,4 відсотка від загальної кількості порушених питань. Кількість цих питань зменшилася на 51,2 відсотка порівняно з попереднім роком (у 2024 році – 2493 питання, третє місце).

Найчастіше у цій тематичній групі порушувалися питання:

  • призначення та перегляду розміру пенсій (302 питання, що становить 24,8 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);
  • надання матеріальної допомоги (203, або 16,7 відсотка);
  • визначення соціального статусу, зокрема, УБД (125, або 10,3 відсотка);
  • виплати пенсії (91, або 7,5 відсотка).

Питання охорони здоров’я перебувають на шостому місці – 532 питання, що становить 1,5 відсотка від загальної кількості порушених питань. Кількість цих питань зросла на 53,3 відсотка, порівняно з показником попереднього року (у 2024 році – 347 питань, восьме місце).

Найчастіше у цій тематичній групі порушувалися питання:

  • роботи МСЕК, встановлення групи інвалідності (85 питань, або 16,0 відсотків від загальної кількості питань даної тематики);
  • неправомірних дій працівників закладів охорони здоров’я (73, або 13,7 відсотка);
  • надання безоплатної медичної допомоги (69, або 13,0 відсотків).

На сьомому місці за актуальністю перебувають питання житлової політики – 371 питання, що становить 1,1 відсотка від загальної кількості порушених. Кількість цих питань зросла на 29,3 відсотка, порівняно з показником попереднього року (у 2024 році – 287 питань).

Найчастіше у цій тематичній групі порушувалися питання:

  • забезпечення житлом (152 питання, або 41,0 відсотків від загальної кількості питань даної тематики);
  • компенсації за житло (майно), зруйноване внаслідок російської військової агресії (33 питання, або 8,9 відсотка);
  • поліпшення житлових умов (у тому числі надання кредитів) (17 питань, або 4,6 відсотка).

На восьмому місці за актуальністю перебувають питання освіти, науково-технічної діяльності – 301 питання, що становить 0,9 відсотка від загальної кількості порушених питань. Кількість цих питань зменшилася більш ніж у два рази порівняно з попереднім роком (у 2024 році − 721 питання, шосте місце). У цій тематичній групі найчастіше порушувалися питання:

  • реорганізації середніх навчальних закладів (45 питань, або 15,0 відсотків від загальної кількості питань даної тематики);
  • незаконні дії працівників освіти (38 питань, або 13,0 відсотків);
  • робота дитячих дошкільних, середніх, спеціальних та вищих навчальних закладів (35, або 12,0 відсотків).

Дев’яте місце посідають питання праці і заробітної плати – 267 питань, що становить 0,8 відсотка від загальної кількості порушених питань. Кількість цих питань зменшилася на 41,1 відсотка порівняно з попереднім роком (у 2024 році − 453 питання, сьоме місце).

У цій тематичній групі найчастіше порушувалися питання:

  • працевлаштування (105 питань, або 39,3 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);
  • порушення трудового законодавства (37, або 14,0 відсотків);
  • оплати праці, виплати зарплати (36, або 13,5 відсотка).

 На десятому місці перебувають питання сімейної та гендерної політики і захисту прав дітей – 206 питань, що становить 0,6 відсотка від загальної кількості порушених питань. Кількість цих питань зменшилася на 2,8 відсотка порівняно з попереднім роком (у 2024 році – 212 питань). Найчастіше громадяни зверталися з питань порушення прав дітей (83 питання, або 40,3 відсотка).

6. Після спроби анексії Російською Федерацією у березні 2014 року Автономної Республіки Крим суттєво зменшилася кількість звернень до Президента України від жителів цього регіону порівняно з попередніми роками. Так, протягом першого півріччя 2025 року до Офісу Президента України надійшло: з Автономної Республіки Крим – 39 звернень (у січні – червні 2024 року – 8, за перше півріччя 2014 року – 752), з міста Севастополя – 1 звернення (у січні – червні 2024 року – 1, за перше півріччя 2014 року – 111 звернень).

У зв’язку з початком повномасштабної агресії Російської Федерації проти України ситуація з надходженням звернень від жителів Донецької і Луганської областей суттєво змінилася, оскільки найбільш запеклі бойові дії точаться саме на сході, а також на півдні країни.

7. За підсумками першого півріччя 2025 року вирішено позитивно 9,2 відсотка питань, порушених у 1777 зверненнях громадян, розгляд яких органами державної влади перебував на контролі в Департаменті з питань звернень громадян та доступу до публічної інформації, на 90,3 відсотка питань – надано роз’яснення.

У розрізі органів влади, на рівні облдержадміністрацій вирішено 13,6 відсотка звернень громадян, які надсилались на розгляд до місцевих органів виконавчої влади, на рівні міністерств та інших центральних органів виконавчої влади – 6,2 відсотка. На решту звернень надано відповідні роз’яснення.

Протягом звітного періоду працівниками Департаменту з питань звернень громадян та доступу до публічної інформації взято на контроль 3409 звернень громадян (у першому півріччі 2024 року – 393 звернення).

8. Протягом першого півріччя 2025 року працівниками Департаменту з питань звернень громадян та доступу до публічної інформації проводилася відповідна робота – здійснено 559 виходів до учасників акцій пікетування та інших громадян, що побажали передати звернення біля будівель Офісу Президента України. Керівництву Офісу направлялися оперативні інформаційні електронні повідомлення стосовно проведення акцій (всього підготовлено 126 повідомлень).

Працівники Департаменту з питань звернень громадян та доступу до публічної інформації залучалися до забезпечення чотирьох заходів за участю Глави держави.

На довідковий телефон відділу-приймальні Департаменту з питань звернень громадян та доступу до публічної інформації надійшло 2090 дзвінків від громадян щодо стану опрацювання їхніх звернень до Глави держави та з інших питань.

9. За підсумками першого півріччя 2025 року до Офісу Президента України надійшло 3205 листів (у червні – 394) з пропозиціями громадян з різних сфер суспільно-політичного життя та соціально-економічних питань країни.

Протягом січня – червня 2025 року надійшло 50 звернень з подяками Президенту України за пошук та звільнення наших воїнів з ворожого полону; за працю, за те, що не залишає український народ у важкий час; за тактовність, мужність, за те, що не залишив Україну та не виїхав за кордон; за плідну роботу на благо України, за непохитність та невідступність від своїх позицій; за оперативне реагування на звернення; за лідерство, сміливість, чесність і незламність; належну організацію центрів безоплатної правничої допомоги.

10. Указом Президента України від 28.08.2015 № 523 «Про Порядок розгляду електронної петиції, адресованої Президентові України», зокрема, затверджено Порядок розгляду електронної петиції, адресованої Главі держави. Працівники Департаменту з питань звернень громадян та доступу до публічної інформації залучаються до опрацювання електронних петицій громадян до Президента України. Загалом, станом на 01.07.2025 опрацьовано 136613 петицій (у січні – червні 2025 року – 4835), при цьому: на 916 петицій було надано відповідь Президента України (у січні – червні 2025 року – на 483 петиції); триває збір підписів 713 петицій; в установлений строк не набрали необхідну кількість голосів 84016 петицій (у першому півріччі 2025 року – 1206).

11. За підсумками першого півріччя 2025 року до Офісу Президента України надійшло 2276 запитів на отримання публічної інформації, які були опрацьовані в управлінні доступу до публічної інформації Департаменту з питань звернень громадян та доступу до публічної інформації, що на 35,7 відсотка менше ніж у 2024 році.

Із загальної кількості запитів 1360 (59,8 відсотка) розглядалося у межах компетенції Офісу Президента України, 916 (40,2 відсотка) надіслано до належних розпорядників інформації для опрацювання в установленому порядку.

За підсумками січня – червня 2025 року за категорією запитувачів отримано запитів: 2161 (95,0 відсотків) – від фізичних осіб; 72 (3,2 відсотка) – від громадських організацій; 28 (1,2 відсотка) – від засобів масової інформації; 15 (0,7 відсотка) – від юридичних осіб.

За формою надходження 2084 (91,6 відсотка) запити отримано електронною поштою, 192 (8,4 відсотка) – поштою.

За звітний період на підставі частини четвертої статті 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» було використано законодавчо закріплене право на продовження строку розгляду 7 запитів, відповіді на які було надано в повному обсязі до завершення встановленого законодавством терміну у 20 робочих днів.

Департамент з питань звернень громадян та доступу до публічної інформації