Президент:

Офіс:

Президент:

Офіс:

Президент України

Інформаційно-аналітичні матеріали за підсумками роботи Приймальні Президента України протягом першого півріччя 2015 року

1. Протягом першого півріччя 2015 року до Президента України надійшло понад 24,2 тис. звернень громадян, при цьому (з урахуванням колективних звернень) звернулося близько 102,0 тис. громадян, якими порушено 27,1 тис. різноманітних питань.

Із загальної кількості звернень понад 22,6 тис. (93,4 відсотка) надійшло поштою та 1,59 тис. (6,6 відсотка) отримано на особистому прийомі в приймальні громадян Адміністрації Президента України.

2. Як свідчить аналіз надходження звернень громадян за територіальною ознакою, протягом звітного періоду найбільше звернень до Президента України надійшло від жителів таких регіонів:

• м. Києва (3,77 тис., або 15,6 відсотка від загальної кількості звернень);

• Харківської області (1,79 тис., або 7,4 відсотка);

• Київської області (1,68 тис., або 6,9 відсотка);

• Одеської області (1,66 тис., або 6,9 відсотка);

• Донецької області (1,56 тис., або 6,4 відсотка).

Найменша кількість звернень громадян надійшла з таких регіонів:

• Луганської області (0,29 тис., або 1,2 відсотка);

• Автономної Республіки Крим (0,05 тис., або 0,2 відсотка);

• м. Севастополя (5 звернень).

Проте більш наочним є показник зведеної кількості звернень громадян у розрахунку на 100 тис. населення відповідного регіону. У середньому по Україні на 100 тис. населення у першому півріччі 2015 року припадало 52 звернення громадян до Президента України, проти 45 звернень в аналогічному періоді минулого року.

Найбільше звернень громадян у розрахунку на 100 тис. населення протягом січня – червня 2015 року надійшло до Президента України з таких регіонів: м. Києва (131 звернення), Київської (95), Волинської (79), Одеської (69) і Миколаївської (67) областей. Найменше звернень у розрахунку на 100 тис. населення надійшло з Луганської (13) та Дніпропетровської (11) областей.

3. Протягом першого півріччя 2015 року до Президента України надійшло 776 повторних звернень громадян, що складає 3,2 відсотка від загальної кількості звернень за цей період та у три з половиною рази менше аналогічного показника минулого року (протягом січня – червня 2014 року надійшло 2,69 тис. повторних звернень, а їх питома вага складала 12,9 відсотка). При цьому слід зазначити, що наявність повторного звернення не завжди свідчить про невирішеність питання. Іноді заявники надсилають звернення поштою, а потім дублюють його на особистому прийомі, або включають у своє наступне звернення нові питання на додаток до тих, на які одержали відповідь.

Найбільше повторних звернень надійшло від жителів міста Києва (224 звернення, або 5,9 відсотка від їх загальної кількості з даного регіону), Київської (100, або 5,9 відсотка), Харківської (51, або 2,8 відсотка), Одеської (38, або 2,3 відсотка) та Полтавської (30, або 3,1 відсотка) областей. Найменше – від жителів Сумської (6, або 1,2 відсотка), Чернівецької (6, або 1,8 відсотка) і Тернопільської (4, або 1,1 відсотка) областей.

4. Протягом першого півріччя 2015 року до Президента України надійшло 1633 колективні звернення громадян, що складає 6,7 відсотка від загальної кількості звернень за цей період. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість таких звернень зросла на 63,5 відсотків, а їх питома вага – на 1,9 відсотка.

Найбільше колективних звернень надійшло з м. Києва (257, або 6,8 відсотка від загальної кількості з даного регіону) – 15,7 відсотка від усіх колективних звернень до Адміністрації Президента України протягом січня – червня 2015 року. До першої п’ятірки за цим показником увійшли також Одеська (146, або 8,8 відсотка), Київська (116, або 6,9 відсотків), Харківська (110, або 6,1 відсотка) і Донецька (102, або 6,6 відсотка) області. Найменше колективних звернень надійшло з Дніпропетровської (24, або 6,8 відсотка) і Закарпатської (21, або 4,7 відсотка) областей.

Певною відмінністю січня – червня 2015 року від аналогічних минулорічних показників можна вважати зміну першої п’ятірки регіонів за кількістю колективних звернень до Президента України, за винятком міста Києва і Харківської області.

Слід відзначити зменшення у першому півріччі 2015 року порівняно з попереднім роком у п’ять з половиною разів кількості та у шість разів питомої ваги масових (акційних) звернень, які складають 1,0 відсоток від загальної кількості звернень до Президента України.

5. Значна частина звернень громадян у звітному періоді надійшла до Президента України від громадян, що потребують соціального захисту та підтримки, зокрема:

за соціальним станом: від пенсіонерів – 6747 звернень, або 27,9 відсотка від загальної кількості за цей період;

за категоріями авторів – 4360 звернень, зокрема:

• від інвалідів І, ІІ і ІІІ груп – 2039 звернень, або 8,4 відсотка;

• від дітей війни – 373 звернення, або 1,5 відсотка;

• від інвалідів, учасників війни та бойових дій – 707 звернень, або 2,9 відсотка;

• від ветеранів праці – 405 звернень, або 1,7 відсотка;

• від членів багатодітних сімей, одиноких матерів, жінок, що мають звання «Мати-героїня» – 497 звернень, або 2,1 відсотка;

• від учасників ліквідації аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи – 297 звернень, або 1,2 відсотка.

Питома вага звернень від цих категорій громадян за січень – червень 2015 року склала 18,0 відсотків від їх загальної кількості за цей період.

6. У зверненнях до Президента України громадяни протягом першого півріччя 2015 року порушили понад 27,14 тис. різноманітних питань, що майже дорівнює аналогічному показнику попереднього року (у січні – червні 2014 року – близько 27,0 тис. питань).

Насамперед, за актуальністю, це питання щодо забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, соціального захисту, фінансової політики, комунального господарства.

Найчастіше у звітному періоді громадяни порушували у своїх зверненнях питання забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку − 8372 питання означеної тематики (30,8 відсотка від загальної кількості). У порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість цих питань зросла на 5,8 відсотка (у 2014 році − 7,9 тис. питань), а їх питома вага зросла на 1,5 відсотка.

Проблеми, які найчастіше порушуються у зверненнях громадян з правоохоронної тематики:

• неправомірні дії працівників міліції (804 питання, що складає 9,6 відсотка від загальної кількості питань цієї тематики);

• неправомірні дії працівників прокуратури (700 питань, або 8,4 відсотка);

• скарги на дії суддів (559 питань, або 6,7 відсотків).

• невиконання судових рішень (477 питань, або 5,7 відсотків).

Найбільше таких питань у розрахунку на 100 тис. населення порушувалося жителями м. Києва (38 звернень), Волинської (33), Одеської (31), Миколаївської (30) і Хмельницької (30) областей, при середньому показнику по країні – 20 звернень. Найменше звернень цієї тематики у розрахунку на 100 тис. населення надійшло з Рівненської (12), Тернопільської (12), Луганської (5) і Дніпропетровської (3) областей.

На другому місці за актуальністю – питання соціального захисту – 2542 питання, що складає 9,4 відсотка від загальної кількості порушених питань. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість цих питань зменшилась на 1,8 відсотка, а питома вага дорівнює показнику попереднього року (у 2014 році – близько 2,6 тис. питань).

У розрахунку на 100 тисяч населення найбільше звернень з питань соціального захисту надійшло до Президента України від жителів Київської і Полтавської областей (по 10 звернень), м. Києва, Вінницької і Волинської (по 9 звернень) областей, при середньому показнику по Україні – 6 звернень. Найменше – від жителів Луганської і Дніпропетровської (по 2 звернення) областей.

Найчастіше у цій тематичній групі порушувалися питання:

• призначення та перегляду розміру пенсій (670 питань, що складає 26,4 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);

• надання матеріальної допомоги (512, або 20,1 відсотка);

• призначення і виплати соціальної допомоги (127, або 5,0 відсотків);

• визначення соціального статусу (99, або 3,9 відсотка).

На третьому місці за актуальністю перебувають питання фінансової, податкової, митної політики – 1592 питання, що складає 5,9 відсотка від загальної кількості порушених питань. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість та питома вага цих питань зросла майже у два рази (у 2014 році – 852 питання, або 3,2 відсотка). Найчастіше громадяни зверталися з питань повернення вкладів, цінних паперів з банків, довірчих товариств (927 питань, або 58,2 відсотка від загальної кількості питань цієї тематики), а також кредитування (306 питань, або 19,2 відсотка).

При цьому протягом січня – червня 2015 року кількість звернень з питань повернення вкладів порівняно з аналогічним періодом минулого року зросла у три рази.

У розрахунку на 100 тисяч населення найбільше звернень з питань фінансової політики надійшло до Президента України від жителів Київської області (7 звернень), Волинської, Миколаївської, Одеської, Миколаївської областей та м. Києва (по 5 звернень), при середньому показнику по Україні – 3 звернення.

Четверте місце за актуальністю посіли питання комунального господарства – 1460 питань, або 5,4 відсотка від загальної кількості порушених питань. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість цих питань зросла на 16,5 відсотків (у 2014 році – понад 1,25 тис. питань), а питома вага практично дорівнює показнику січня – червня 2014 року.

У розрахунку на 100 тис. населення найбільше звернень з питань комунального господарства надійшло до Президента України з м. Києва (8 звернень), Київської (7) та Харківської (5) областей, при середньому показнику по Україні – 3 звернення.

Найчастіше у цій тематичній групі порушувалися питання:

• плати за житло та комунальні послуги, у тому числі підвищення тарифів (355 питань, що складає 24,3 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);

• оформлення субсидій для відшкодування витрат на житлово-комунальні послуги (164, або 11,2 відсотка);

• експлуатації та ремонту житла (155, або 10,6 відсотка);

• санітарний стан, благоустрій населених пунктів (154, або 10,5 відсотка);

• електропостачання населених пунктів, будинків (100, або 6,8 відсотка).

Питання житлової політики посіли п’яте місце за актуальністю – 1094 питання, що складає 4,0 відсотка від загальної кількості порушених питань. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість цих питань зменшилась на 9,6 відсотка (у 2014 році – понад 1,21 тис. питань), а їх питома вага зменшилась на 0,5 відсотка.

У цій тематичній групі громадяни найчастіше порушували питання:

• забезпечення житлом (385 питань, що складає 35,2 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);

• порушення житлового законодавства (208, або 19,0 відсотків);

• поліпшення житлових умов (132, або 12,1 відсотка).

Серед актуальних у зверненнях громадян до Президента України можна відзначити питання обороноздатності, суверенітету, міждержавних відносин (шосте місце за актуальністю) – 1005 питань, що складає 3,7 відсотка від загальної кількості порушених питань. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість цих питань зросла на 21,7 відсотка (у 2014 році − 823 питання), а їх питома вага – на 0,6 відсотка.

У цій тематичній групі громадяни найчастіше порушували питання:

• обороноздатності та суверенітету країни (773 питання, або 76,9 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);

• неправомірних дій військовослужбовців (112 питань, що складає 11,1 відсотка).

7. Після анексії Російською Федерацією у березні 2014 року Автономної Республіки Крим суттєво зменшилася кількість звернень до Президента України від жителів цього регіону. Так, протягом першого півріччя 2015 року до Адміністрації Президента України надійшло: з Автономної Республіки Крим – 52 звернення (у січні – червні 2014 року – 752), з міста Севастополя – 5 звернень (у січні – червні 2014 року – 111).

Незважаючи на продовження проведення антитерористичної операції на сході України, завдяки поступовій імплементації Мінських домовленостей (перш за все з боку керівництва нашої держави), протягом березня – червня 2015 року ситуація з надходженням звернень від жителів Донецької і Луганської областей загалом почала стабілізуватись. За підсумками першого півріччя 2015 року порівняно з відповідним періодом 2014 року кількість звернень з Донецької області зменшилась лише на 4,1 відсотка (у січні – лютому їх кількість була майже у два рази менша). Що стосується Луганської області, то як і на початку поточного року, кількість звернень від жителів цього регіону порівняно з січнем – червнем 2014 року зменшилась у три рази.

8. За підсумками першого півріччя 2015 року вирішено позитивно 10,4 відсотка питань, порушених у зверненнях громадян, розгляд яких органами державної влади перебував на контролі в Адміністрації Президента України, по решті звернень – надано роз’яснення. У розрізі органів влади, вирішено позитивно 14,3 відсотка питань у зверненнях громадян, які надсилались на розгляд до місцевих органів виконавчої влади, на рівні центральних органів виконавчої влади – 12,9 відсотка, в органах прокуратури – 3,3 відсотка питань.

9. Протягом першого півріччя 2015 року працівники Приймальні залучалися у м. Києві до 23 заходів за участю Глави держави (у тому числі у червні – до трьох). Проведена відповідна робота з учасниками 135 акцій пікетування (із них 51 – у червні) біля адміністративних будівель Адміністрації Президента України, отримувалися звернення, організовувалися особисті прийоми за участю представників профільних структурних підрозділів Адміністрації Президента України, Державного управління справами, Міністерства оборони України, Міністерства енергетики та вугільної промисловості України, інших установ, подані відповідні матеріали та пропозиції керівництву Адміністрації.

Організовано проведення 15 планових та чотирьох позапланових особистих прийомів посадовими особами Адміністрації Президента України, на яких побувало 120 осіб (із них 86 громадян – на запланованих прийомах).

На довідкові телефони Приймальні протягом січня – червня 2015 року надійшло 3613 дзвінків (із них 591 – у червні) від громадян щодо стану опрацювання їх звернень до Глави держави.

10. За підсумками першого півріччя 2015 року до Президента України надійшло 1308 листів з пропозиціями громадян (із них 135 – у червні) з різних сфер суспільно-політичного життя та соціально-економічних питань країни.

Протягом першого півріччя поточного року до Президента України надійшло 18 листів з подяками, зокрема, за сприяння у наданні матеріальної допомоги, виплаті пенсії, оформлення субсидії (3 листи), забезпечення ліками (3 листи), а також з висловлюваннями підтримки діяльності Глави держави (6 листів).

Приймальня Президента України