Президент:

Офіс:

Президент:

Офіс:

Президент України

Інформаційно-аналітичні матеріали за підсумками роботи Приймальні Президента України протягом першого кварталу 2017 року

1. Протягом першого кварталу 2017 року до Президента України надійшло 13,4 тис. звернень громадян, при цьому (з урахуванням колективних звернень) звернулося понад 54,6 тис. громадян, якими порушено близько 14,62 тис. різноманітних питань. Із загальної кількості звернень близько 12,6 тис. (94,0 відсотка) надійшло поштою (з яких 605 звернень – засобами електронного зв’язку) та 0,81 тис. (6,0 відсотків) отримано на особистому прийомі в приймальні громадян Адміністрації Президента України.

2. Як свідчить аналіз надходження звернень громадян за територіальною ознакою, протягом звітного періоду найбільше звернень до Адміністрації Президента України надійшло від жителів таких регіонів:

  • м. Києва (1683, або 12,6 відсотка від загальної кількості звернень);
  • Хмельницької області (1521, або 11,4 відсотка);
  • Львівської області (1507, або 11,2 відсотка);
  • Дніпропетровської області (753, або 5,6 відсотка);
  • Харківської області (749, або 5,6 відсотка).

Найменша кількість звернень громадян надійшла з таких регіонів:

  • Рівненської (172, або 1,3 відсотка) та Луганської (145, або 1,1 відсотка) областей;
  • Автономної Республіки Крим (5 звернень);
  • м. Севастополя (1 звернення).

Проте більш наочним є показник зведеної кількості звернень громадян у розрахунку на 100 тис. населення відповідного регіону. У середньому по Україні на 100 тис. населення у першому кварталі 2017 року припадало 28 звернень громадян до Президента України, що дорівнює показнику аналогічного періоду минулого року.

Найбільше звернень громадян у розрахунку на 100 тис. населення  протягом січня – березня 2017 року надійшло до Адміністрації Президента України з таких регіонів: Хмельницької (118 звернень), Чернівецької (68) і Львівської (59) областей, м. Києва (58) та Полтавської (36) області. Найменше звернень у розрахунку на 100 тис. населення надійшло з Рівненської (15), Донецької (9) та Луганської (7) областей.

3. Протягом першого кварталу 2017 року до Адміністрації Президента України надійшло 291 повторне звернення громадян, що складає 2,2 відсотка від загальної кількості звернень за цей період та на 24,3 відсотка менше аналогічного показника минулого року. При цьому слід зазначити, що наявність повторного звернення не завжди свідчить про невирішеність питання. Іноді заявники надсилають звернення поштою, а потім дублюють його на особистому прийомі, або включають у своє наступне звернення нові питання на додаток до тих, на які одержали відповідь.

Найбільше повторних звернень надійшло від жителів міста Києва (87 звернень, або 5,2 відсотка від їх загальної кількості з даного регіону), Київської (39, або 7,5 відсотка), Запорізької (20, або 4,6 відсотка), Львівської (17, або 1,1 відсотка) та Миколаївської (14, або 3,6 відсотка) областей. Найменше повторних звернень надійшло від жителів Сумської та Херсонської (по 1) областей.

4. Протягом першого кварталу 2017 року до Адміністрації Президента України надійшло 1075 колективних звернень громадян, що складає 8,0 відсотків від загальної кількості звернень за цей період. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість таких звернень зросла на 4,7 відсотка, а їх питома вага практично дорівнює минулорічному показнику.

Найбільше колективних звернень надійшло з м. Києва (94, або 5,6 відсотка від загальної кількості з даного регіону) – 8,7 відсотка від усіх колективних звернень до Президента України протягом січня – березня 2017 року. До першої п’ятірки за цим показником увійшли також Київська (45, або 8,6 відсотка), Львівська (44, або 2,9 відсотка), Одеська (42, або 7,1 відсотка) та Харківська (39, або 5,2 відсотка) області. Найменше колективних звернень надійшло з Волинської та Закарпатської (по 3 звернення) областей.

Слід відзначити, що завдяки надходженню значної кількості масових (акційних) звернень, їх кількість та питома вага за підсумками січня – березня 2017 року (4072 звернення, або 30,4 відсотка від загальної кількості звернень до Президента України) зросла у три рази порівняно із попереднім роком (у 2016 році – 1238 звернень, або 9,7 відсотка).

5. Значна частина звернень громадян у звітному періоді надійшла до Адміністрації Президента України від громадян, що потребують соціального захисту та підтримки, зокрема:

за соціальним станом: від пенсіонерів – 2030 звернень, або 15,2 відсотка від загальної кількості за цей період;

за категоріями авторів – 1409 звернень, зокрема:

  • від інвалідів І, ІІ і ІІІ груп – 658 звернень, або 4,9 відсотка;
  • від інвалідів, учасників війни та бойових дій – 270 звернень, або 2,0 відсотка;
  • від членів багатодітних сімей, одиноких матерів, жінок, що мають звання «Мати-героїня» – 174 звернення, або 1,3 відсотка;
  • від ветеранів праці – 106 звернень, або 0,8 відсотка;
  • від дітей війни – 86 звернень, або 0,6 відсотка;
  • від учасників ліквідації аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи – 100 звернень, або 0,75 відсотка.

Питома вага звернень від цих категорій громадян за перший квартал 2017 року склала 10,5 відсотка від їх загальної кількості за цей період.

Окремо слід відзначити надходження 81 звернення від вимушених переселенців, зареєстрованих у зоні проведення АТО, що складає 0,6 відсотка від загальної кількості звернень до Президента України за перший квартал 2017 року.

6. У зверненнях до Президента України громадяни протягом першого кварталу 2017 року порушили 14619 різноманітних питань, що на 6,5 відсотка більше аналогічного показника попереднього року. Насамперед, за актуальністю, це питання щодо забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, соціального захисту, комунального господарства, фінансової політики.

Найчастіше у звітному періоді громадяни порушували у своїх зверненнях питання забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації − 3319 питань означеної тематики (22,7 відсотка від загальної кількості).

Найбільше таких питань у розрахунку на 100 тис. населення порушувалося жителями Хмельницької (18 звернень) області, м. Києва (16), Київської (10), Вінницької та Миколаївської (по 9) областей, при середньому показнику по країні – 6 звернень. Найменше звернень у розрахунку на 100 тис. населення надійшло від жителів Донецької і Тернопільської (по 2), та Луганської (1) областей.

Проблеми, які найчастіше порушуються у зверненнях громадян з правоохоронної тематики:

  • неправомірні дії працівників прокуратури (200 питань, що складає 6,0 відсотків від загальної кількості питань цієї тематики);
  • неправомірні дії працівників національної поліції (176, або 5,3 відсотка);
  • невиконання судових рішень (174, або 5,2 відсотка);
  • скарги на дії суддів (157, або 4,7 відсотка).

На другому місці за актуальністю – питання соціального захисту –  1278 питань, що складає 8,7 відсотка від загальної кількості порушених питань. У розрахунку на 100 тисяч населення найбільше звернень з питань соціального захисту надійшло до Адміністрації Президента України від жителів м. Києва, Житомирської, Київської, Харківської та Чернівецької (по 5 звернень) областей, при середньому показнику по Україні – 3 звернення. Від жителів Луганської області у розрахунку на 100 тис. населення надійшло 1 звернення –  найнижчий показник.

Найчастіше у цій тематичній групі порушувалися питання:

  • призначення та перегляду розміру пенсій (334 питання, що складає 26,9 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);
  • надання матеріальної допомоги (287, або 22,5 відсотка);
  • призначення і виплати соціальної допомоги (93, або 7,3 відсотка);
  • забезпечення транспортним засобом, ендопротезування (32, або 2,5 відсотка).

На третьому місці за актуальністю перебувають питання комунального господарства 849 питань, або 5,8 відсотка від загальної кількості порушених питань. Кількість та питома вага цих питань практично дорівнює аналогічним показникам минулого року.

У розрахунку на 100 тис. населення найбільше звернень з питань комунального господарства надійшло до Адміністрації Президента України з м. Києва (7 звернень), Полтавської (4), Запорізької, Київської, Миколаївської та Харківської (по 3) областей, при середньому показнику по Україні – 2 звернення. У решти регіонів цей показник дорівнює (або менше) середньому по країні.

Найчастіше у цій тематичній групі порушувалися питання:

  • плати за житло та комунальні послуги, у тому числі підвищення тарифів (214 питань, що складає 25,2 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);
  • експлуатації та ремонту житла (116, або 13,7 відсотка);
  • оформлення субсидій для відшкодування витрат на житлово-комунальні послуги (106, або 12,5 відсотка);
  • санітарного стану, благоустрою населених пунктів (83, або 9,8 відсотка);
  • опалення, забезпечення паливом (65, або 7,7 відсотка).

Четверте місце за актуальністю посіли питання фінансової, податкової, митної політики – 528 питань, що складає 3,6 відсотка від загальної кількості порушених питань. Кількість та питома вага цих питань практично дорівнює аналогічним показникам минулого року.  Найчастіше громадяни зверталися з питань повернення вкладів, цінних паперів з банків, довірчих товариств (294 питання, або 55,7 відсотка від загальної кількості питань цієї тематики), а також повернення заощаджень вкладникам Ощадбанку СРСР (62 питання, або 11,7 відсотка). При цьому протягом січня – березня 2017 року кількість звернень з питань повернення вкладів з банків порівняно з аналогічним періодом минулого року зросла на 32,4 відсотка.

Питання охорони здоров’я перебувають на п’ятому місці за актуальністю – 454 питання, що складає 3,1 відсотка від загальної кількості порушених питань. Кількість цих питань зменшилася на 7,7 відсотка порівняно з аналогічним показником минулого року, а питома вага практично не змінилася.

Найчастіше у цій тематичній групі порушувалися питання:

  • надання безоплатної медичної допомоги (150 питань, або 33,0 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);
  • неправомірних дій працівників закладів охорони здоров’я (57 питань, або 12,6 відсотка);
  • забезпечення ліками (37 питань, або 8,1 відсотка).

Питання житлової політики посіли шосте місце за актуальністю 417 питань, що складає 2,9 відсотка від загальної кількості порушених питань. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість цих питань зменшилася на 16,1 відсотка.

У цій тематичній групі громадяни найчастіше порушували питання:

  • забезпечення житлом (168 питань, що складає 40,3 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);
  • поліпшення житлових умов (80, або 19,2 відсотка);
  • порушення житлового законодавства (37, або 8,9 відсотка).

Серед актуальних у зверненнях громадян до Президента України можна відзначити питання аграрної політики і земельних відносин (сьоме місце за актуальністю) – 340 питань, що складає 2,3 відсотка від загальної кількості порушених питань. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість цих питань зменшилася на 9,1 відсотка.

У цій тематичній групі громадяни найчастіше порушували питання:

  • індивідуального землекористування і присадибного господарства (148 питань, або 43,5 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);
  • паювання земель та видача майнових паїв (71, або 20,9 відсотка);
  • передача в оренду земельних та майнових паїв (28, або 8,3 відсотка).

На восьмому місці за актуальністю перебувають питання праці і заробітної плати – 299 питань, що складає 2,0 відсотка від загальної кількості порушених питань. Кількість цих питань зменшилась на 16,7 відсотків, а їх питома вага порівняно з аналогічним показником минулого року практично не змінилася.

У цій тематичній групі громадяни найчастіше порушували питання:

  • працевлаштування (83 питання, або 27,8 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);
  • оплати праці, виплати зарплати (64, або 21,4 відсотка).

7. Після анексії Російською Федерацією у березні 2014 року Автономної Республіки Крим суттєво зменшилася кількість звернень до Президента України від жителів цього регіону порівняно із попередніми роками. Так, протягом першого кварталу 2017 року до Адміністрації Президента України надійшло: з Автономної Республіки Крим – 5 звернень (у 2016 році – 17, протягом січня – березня 2014 року – 686), з міста Севастополя – 1 звернення (у січні – березні 2016 року – 0, протягом першого кварталу 2014 року – 93).

Незважаючи на продовження проведення антитерористичної операції на сході України, завдяки поступовій імплементації Мінських домовленостей (перш за все з боку керівництва нашої держави) ситуація з надходженням звернень від жителів Донецької і Луганської областей загалом почала стабілізуватись. За підсумками першого кварталу 2017 року порівняно з відповідним періодом 2016 року кількість звернень з Донецької області зменшилася на 16,2 відсотка, а з Луганської області – на 4,0 відсотка.

8. За підсумками першого кварталу 2017 року вирішено позитивно 30,9 відсотка питань, порушених у 282 зверненнях громадян, розгляд яких органами державної влади перебував на контролі в Адміністрації Президента України, на 67,4 відсотка питань – надано роз’яснення, 1,7 відсотка – відмовлено у задоволенні.

9. Протягом першого кварталу 2017 року працівники Приймальні залучалися у м. Києві до 8 заходів (у березні – 1) на 11 об’єктах за участю Глави держави. Проведена відповідна робота з учасниками 26 (у березні – 14) акцій пікетування біля адміністративної будівлі Адміністрації Президента України, отримувалися звернення, організовувалися особисті прийоми за участю представників профільних структурних підрозділів Адміністрації Президента України, подані відповідні матеріали та пропозиції керівництву Адміністрації.

Організовано проведення шести особистих прийомів посадовими особами Адміністрації Президента України, на яких прийнято 30 осіб. На довідкові телефони Приймальні протягом січня – березня 2017 року надійшло 1602 (у березні – 553) дзвінки від громадян щодо стану опрацювання їх звернень до Глави держави.

10. За підсумками першого кварталу 2017 року до Адміністрації Президента України надійшло 376 листів з пропозиціями громадян з різних сфер суспільно-політичного життя та соціально-економічних питань країни.

11. 28 серпня 2015 року видано Указ Президента України № 524 «Про Порядок розгляду електронної петиції, адресованої Президентові України», яким, зокрема, затверджено Порядок розгляду електронної петиції, адресованої Президентові України. Станом на 01.04.2017 опрацьовано 29784 петиції, з яких: на 38 петицій було надано відповідь Президента України; триває збір підписів 1387 петицій; в установлений строк не набрали необхідну кількість голосів 24469 петицій.

Приймальня Президента України