Президент:

Офіс:

Президент:

Офіс:

Президент України

Інформаційно-аналітичні матеріали за підсумками роботи Приймальні Президента України протягом першого півріччя 2017 року

1. Протягом першого півріччя 2017 року до Президента України надійшло близько 24,56 тис. звернень громадян, при цьому (з урахуванням колективних звернень) звернулося близько 115,67 тис. громадян, якими порушено близько 27,1 тис. різноманітних питань. Із загальної кількості звернень 22,97 тис. (93,5 відсотка) надійшло поштою (з яких 1072 звернення – засобами електронного зв’язку) та 1589 (6,5 відсотка) отримано на особистому прийомі в Приймальні громадян Адміністрації Президента України.

2. Як свідчить аналіз надходження звернень громадян за територіальною ознакою, протягом звітного періоду найбільше звернень до Адміністрації Президента України надійшло від жителів таких регіонів:

  • Львівської області (4095, або 16,7 відсотка від загальної кількості звернень);
  • м. Києва (3148, або 12,8 відсотка);
  • Хмельницької області (1922, або 7,8 відсотка);
  • Дніпропетровської області (1461, або 5,9 відсотка);
  • Харківської області (1295, або 5,3 відсотка).

Найменша кількість звернень громадян надійшла з таких регіонів:

  • Тернопільської (305, або 1,2 відсотка) та Луганської (262, або 1,1 відсотка) областей;
  • Автономної Республіки Крим (15 звернень);
  • м. Севастополя (3 звернення).

Проте більш наочним є показник зведеної кількості звернень громадян у розрахунку на 100 тис. населення відповідного регіону. У середньому по Україні на 100 тис. населення у першому півріччі 2017 року припадало 53 звернення громадян до Президента України, що дорівнює показнику аналогічного періоду минулого року.

Найбільше звернень громадян у розрахунку на 100 тис. населення  протягом січня – червня 2017 року надійшло до Адміністрації Президента України з таких регіонів: Львівської (161 звернення) та Хмельницької (149) областей, м. Києва (108), Чернівецької (78) і Волинської (65) областей. Найменше звернень у розрахунку на 100 тис. населення надійшло із Закарпатської (27 звернень), Донецької (16) та Луганської (12) областей.

3. Протягом першого півріччя 2017 року до Адміністрації Президента України надійшло 646 повторних звернень громадян, що складає 2,6 відсотка від загальної кількості звернень за цей період. При цьому слід зазначити, що наявність повторного звернення не завжди свідчить про невирішеність питання. Іноді заявники надсилають звернення поштою, а потім дублюють його на особистому прийомі, або включають у своє наступне звернення нові питання на додаток до тих, на які одержали відповідь.

Найбільше повторних звернень надійшло від жителів міста Києва (199 звернень, або 6,3 відсотка від їх загальної кількості з даного регіону), Київської (73, або 7,6 відсотка), Запорізької (42, або 5,3 відсотка), Харківської (34, або 2,6 відсотка) та Дніпропетровської (28, або 1,9 відсотка) областей. Найменше повторних звернень надійшло від жителів Луганської    (4 звернення), Волинської (3) та Херсонської (2) областей.

4. Протягом першого півріччя 2017 року до Адміністрації Президента України надійшло 2386 колективних звернень громадян, що складає 9,7 відсотка від загальної кількості звернень за цей період. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість таких звернень зросла на 47,0 відсотків, а їх питома вага – на 3,0 відсотка.

Найбільше колективних звернень надійшло зі Львівської області (637, або 15,6 відсотка від загальної кількості з даного регіону) – 26,7 відсотка від усіх колективних звернень до Президента України протягом січня – червня 2017 року. До першої п’ятірки за цим показником увійшли також Хмельницька (418, або 21,7 відсотка) область, Київ (236, або  7,5 відсотка), Вінницька (195 або 26,1 відсотка) та Полтавська (82, або 8,8 відсотка) області. Найменше колективних звернень надійшло із Волинської (14), Закарпатської та Луганської (по 13) областей.

Слід відзначити, що завдяки надходженню значної кількості масових (акційних) звернень, їх кількість та питома вага за підсумками січня – червня 2017 року (7089 звернень, або 28,9 відсотка від загальної кількості звернень до Президента України) зросла у два з половиною рази порівняно із попереднім роком (у 2016 році – 2931 звернення, або 12,2 відсотка).

5. Значна частина звернень громадян у звітному періоді надійшла до Адміністрації Президента України від громадян, що потребують соціального захисту та підтримки, зокрема:

за соціальним станом: від пенсіонерів – 3718 звернень, або 15,1 відсотка від загальної кількості за цей період;

за категоріями авторів – 2617 звернень, зокрема:

  • від інвалідів І, ІІ і ІІІ груп – 1236 звернень, або 5,0 відсотків;
  • від інвалідів, учасників війни та бойових дій – 523 звернення, або 2,1 відсотка;
  • від членів багатодітних сімей, одиноких матерів, жінок, що мають звання «Мати-героїня» – 321 звернення, або 1,3 відсотка;
  • від ветеранів праці – 173 звернення, або 0,7 відсотка;
  • від дітей війни – 154 звернення, або 0,6 відсотка;
  • від учасників ліквідації аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи – 191 звернення, або 0,8 відсотка.

Питома вага звернень від цих категорій громадян за січень – червень 2017 року склала 10,7 відсотка від їх загальної кількості за цей період.

Окремо слід відзначити надходження 176 звернень від вимушених переселенців, зареєстрованих у зоні проведення АТО, що складає 0,7 відсотка від загальної кількості звернень до Президента України за січень – червень 2017 року.

6. У зверненнях до Президента України громадяни протягом першого півріччя 2017 року порушили 27055 різноманітних питань, що на 2,5 відсотка більше аналогічного показника попереднього року. Насамперед, за актуальністю, це питання щодо забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, соціального захисту, комунального господарства, фінансової політики.

Найчастіше у звітному періоді громадяни порушували у своїх зверненнях питання забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації − 5673 питання означеної тематики (21,0 відсоток від загальної кількості).

Найбільше таких питань у розрахунку на 100 тис. населення порушувалося жителями м. Києва (29 звернень), Хмельницької (21), Київської (19), Миколаївської (17) та Вінницької (16) областей, при середньому показнику по країні – 11 звернень. Найменше звернень у розрахунку на 100 тис. населення надійшло від жителів Волинської та  Донецької (по 4) та Луганської (3) областей.

Проблеми, які найчастіше порушуються у зверненнях громадян з правоохоронної тематики:

  • неправомірні дії працівників національної поліції (344 питань, що складає 6,1 відсотка від загальної кількості питань цієї тематики);
  • неправомірні дії працівників прокуратури (326, або 5,7 відсотка);
  • невиконання судових рішень (306, або 5,4 відсотка);
  • скарги на дії суддів (294, або 5,2 відсотка).

На другому місці за актуальністю – питання соціального захисту –  2382 питання, що складає 8,8 відсотка від загальної кількості порушених питань.

У розрахунку на 100 тисяч населення найбільше звернень з питань соціального захисту надійшло до Адміністрації Президента України від жителів м. Києва (10), Київської і Житомирської (по 9), Полтавської, Харківської, Чернівецької та Чернігівської (по 7 звернень) областей, при середньому показнику по Україні – 5 звернень. Найменше звернень у розрахунку на 100 тис. населення надійшло від жителів Волинської, Донецької і Закарпатської (по 3), та Луганської (2) областей.

Найчастіше у цій тематичній групі порушувалися питання:

  • призначення та перегляду розміру пенсій (599 питань, що складає 25,1 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);
  • надання матеріальної допомоги (547, або 23,0 відсотка);
  • призначення і виплати соціальної допомоги (148, або 6,2 відсотка);
  • забезпечення транспортним засобом, ендопротезування (67, або 2,8 відсотка).

На третьому місці за актуальністю перебувають питання комунального господарства 1564 питання, або 5,8 відсотка від загальної кількості порушених питань.

У розрахунку на 100 тис. населення найбільше звернень з питань комунального господарства надійшло до Адміністрації Президента України з м. Києва (12 звернень), Миколаївської і Полтавської (по 6), Запорізької, Київської та Харківської (по 5) областей, при середньому показнику по Україні – 3 звернення. Найменше звернень у розрахунку на 100 тис. населення надійшло від жителів Вінницької, Волинської, Донецької, Закарпатської, Луганської та Тернопільської (по 1) областей.

Найчастіше у цій тематичній групі порушувалися питання:

  • плати за житло та комунальні послуги, у тому числі підвищення тарифів (422 питання, що складає 27,0 відсотків від загальної кількості питань даної тематики);
  • експлуатації та ремонту житла (204, або 13,0 відсотків);
  • оформлення субсидій для відшкодування витрат на житлово-комунальні послуги (188, або 12,0 відсотків);
  • санітарного стану, благоустрою населених пунктів (185, або 11,8 відсотка);
  • опалення, забезпечення паливом (91, або 5,8 відсотка).

Четверте місце за актуальністю посіли питання фінансової, податкової, митної політики – 957 питань, що складає 3,5 відсотка від загальної кількості порушених питань.

Найчастіше громадяни зверталися з питань повернення вкладів, цінних паперів з банків, довірчих товариств (468 питань, або 48,9 відсотка від загальної кількості питань цієї тематики), податкової політики (115, або 12,0 відсотків), а також повернення заощаджень вкладникам Ощадбанку СРСР (108 питання, або 11,3 відсотка). При цьому протягом січня – червня 2017 року кількість звернень з питань повернення вкладів з банків порівняно з аналогічним періодом минулого року зросла на 27,5 відсотка.

Питання охорони здоров’я перебувають на п’ятому місці за актуальністю – 878 питань, що складає 3,2 відсотка від загальної кількості порушених питань. Найчастіше у цій тематичній групі порушувалися питання:

  • надання безоплатної медичної допомоги (271 питання, або 30,9 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);
  • неправомірних дій працівників закладів охорони здоров’я (92, або 10,5 відсотка);
  • забезпечення ліками (77, або 8,8 відсотка).

Питання житлової політики посіли шосте місце за актуальністю 813 питань, що складає 3,0 відсотка від загальної кількості порушених питань. У цій тематичній групі громадяни найчастіше порушували питання:

  • забезпечення житлом (326 питань, що складає 40,1 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);
  • поліпшення житлових умов (152, або 18,7 відсотка);
  • порушення житлового законодавства (89, або 10,9 відсотка).

Серед актуальних у зверненнях громадян до Президента України можна відзначити питання аграрної політики і земельних відносин (сьоме місце за актуальністю) – 636 питань, що складає 2,4 відсотка від загальної кількості порушених питань. У цій тематичній групі громадяни найчастіше порушували питання:

  • індивідуального землекористування і присадибного господарства (278 питань, або 43,7 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);
  • паювання земель та видача майнових паїв (123, або 19,3 відсотка);
  • передача в оренду земельних та майнових паїв (52, або 8,2 відсотка).

На дев’ятому місці за актуальністю перебувають питання сім’ї, дітей, молоді, фізкультури та спорту – 522 питання, що складає 1,9 відсотка від загальної кількості порушених питань. У цій тематичній групі громадяни найчастіше порушували питання:

  • порушення прав дітей (330 питань, або 63,2 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);
  • усиновлення, опіки, піклування (84, або 16,1 відсотка).

7. Після анексії Російською Федерацією у березні 2014 року Автономної Республіки Крим суттєво зменшилася кількість звернень до Президента України від жителів цього регіону порівняно із попередніми роками. Так, протягом першого півріччя 2017 року до Адміністрації Президента України надійшло: з Автономної Республіки Крим – 15 звернень (у січні – червні 2016 року – 36, за перше півріччя 2014 року – 752), з міста Севастополя – 3 (у січні – червні 2016 року – 1, а у першому півріччі 2014 року – 111).

Незважаючи на продовження проведення антитерористичної операції на сході України, завдяки поступовій імплементації Мінських домовленостей (перш за все з боку керівництва нашої держави) ситуація з надходженням звернень від жителів Донецької і Луганської областей почала стабілізуватись. За підсумками першого півріччя 2017 року порівняно з відповідним періодом 2016 року кількість звернень з Донецької області зменшилася на 18,3 відсотка, а з Луганської області – на 7,2 відсотка. При цьому до Глави держави надійшло 176 звернень від вимушених переселенців (на 41,3 відсотка менше, ніж у 2016 році), у яких 36,1 відсотка порушених питань стосувалося соціального захисту та 16,7 відсотка – забезпечення житлом.

8. За підсумками першого півріччя 2017 року вирішено позитивно 26,2 відсотка питань, порушених у 553 зверненнях громадян, розгляд яких органами державної влади перебував на контролі в Адміністрації Президента України, на 72,2 відсотка питань – надано роз’яснення, 1,6 відсотка – відмовлено у задоволенні.

9. Протягом першого півріччя 2017 року працівники Приймальні залучалися у м. Києві до 18 заходів (у червні – 2) на 23 об’єктах за участю Глави держави. Проведена відповідна робота з учасниками 149 (у червні – 67) акцій пікетування біля адміністративної будівлі Адміністрації Президента України, отримувалися звернення, організовувалися особисті прийоми за участю представників профільних структурних підрозділів Адміністрації Президента України, подані відповідні матеріали та пропозиції керівництву Адміністрації.

Організовано проведення десяти особистих прийомів посадовими особами Адміністрації Президента України, на яких прийнято 53 особи.

На довідкові телефони Приймальні протягом січня – червня 2017 року надійшло 3238 (у червні – 564) дзвінків від громадян щодо стану опрацювання їх звернень до Глави держави.

10. За підсумками першого півріччя 2017 року до Адміністрації Президента України надійшло 726 листів (у червні – 109) з пропозиціями громадян з різних сфер суспільно-політичного життя та соціально-економічних питань країни.

11. 28 серпня 2015 року видано Указ Президента України № 524 «Про Порядок розгляду електронної петиції, адресованої Президентові України», яким, зокрема, затверджено Порядок розгляду електронної петиції, адресованої Президентові України. Працівники Приймальні залучаються до опрацювання електронних петицій громадян до Глави держави. Загалом, станом на 01.07.2017 опрацьовано 31071 петицію, з яких: на 39 петицій було надано відповідь Президента України; триває збір підписів 1181 петиції; в установлений строк не набрали необхідну кількість голосів 25848 петицій.

Приймальня Президента України